Gammal?

Satt precis och läste på en hemsida.
Kvinnan känner sig gammal.
Hennes barn har precis fyllt 9 och 11 år.

Jag har samma känsla..
Mina barn fyller ju 9 och 12 år.
Och tydligen ÄR man gammal när man är 32 år.

Drog mig till minnes en händelse på PC City för nån månad sen.
Jag och barnen var där och tittade.
Jag skulle kolla på externa brännare, men kunde inte hitta dem.
Såg en som jobbade där och sa "Ursäkta mig"..
Då reser sig kvinnan upp och säger:
"Vad kan jag hjälpa damen med?"
Vad i helv... "_ _ _ _ _"?? ....D A M E N???

Trots att jag var näst intill paralyserad av chocken,
lyckas jag ändå fråga henne var brännarna fanns.

Hon pekade bort mot hyllan där de stod och ursäktade sig med att hon var upptagen.
Jag lullade bort till brännarna och tittade på dem.

Rätt som det är, rusar samma biträde förbi,
tvärnitar när hon ser mig och säger:
"Ja! Just det.. Så.. Vad kan jag hjälpa damen med?"

Jag konstaterade snabbt att människan inte kunde vara vid sina sinnes fulla bruk
och förlät henne, med orden "Kalla mig inte för damen"
Då börjar människan argumentera...                                                    WTF??image81
"Nähä?? Vad ska jag annars kalla dig? Flickan?"
Jag mumlade fram att "du" fungerar alldeles utmärkt.

När vi körde därifrån låg barnen dubbelvikta i sina säten,
och såg mest ut som "Knattarna" under en skrattattack.
DU ÄR GAMMAL MAMMA!!!!!!! image80

Vänta bara ungjäv...   En vacker dag, får ni själv barn.

/Gammelt0tta

Kommentarer
Postat av: Annelie

Hahahahaha, det var roligt. Vad sjutton är inte jag då??? 41 år och med barn på 12 och 17.Gammelnucka..hehe
Ha en fin helg!

2007-12-07 @ 14:46:13
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: Soda

Ja visst är räkkulan söt, synd bara att den är så rasande dyr :(

2007-12-07 @ 15:58:59
URL: http://hobbesfriends.blogg.se
Postat av: Lilla Mamma

Gammal jag???? hahaha nix du, det är inte hur gammal man är, utan HUR man är gammal!!

2007-12-07 @ 20:33:28
Postat av: ullisar

har sett dig hos joel, hanna och s&s. blev nyfiken. du är om möjligt ännu roligare än joel! (kanske för att vi har åldern på samma sida du och jag damen?)

tjo!

2008-03-03 @ 00:35:37
URL: http://akirllu.blogg.se

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0