God morgon =)

God morgon denna.... denna.... denna....
Äh, jag ger upp..
Har ingen aning om vad det är för dag idag..
Gissar ondsag, men jag brukar ju ha fel, så det har jag säkert idag också.


Klockan är strax 6.30 och bullarna står i ugnen,
kaffet är klart och disken är diskad.

Gjorde mitt första misstag med min nya ugn idag.
Skulle vrida över från "snabb" till hel....
Men vred ett steg för lite... Bara lampa..
Alltså.. Ugnen avstängd.. Smart värre.


Aja.. Inget som inte kan fixas till.

Är på mycket bättre humör idag av någon anledning.
Men det är klart..
Jag har sovit inte bara bra, utan också rätt timmar på dygnet.
Och om man inte har så mycket att gjädjas åt under dagen,
så är det en klar fördel att INTE börja dagen
med att vara besviken på sig själv för att man sover fel.


Shit.. Nu har jag ju t.o.m några timmar på mig att bestämma vad jag ska göra idag.

Jäkligt synd att man inte kan lösa nån form av dagsbiljett på bussen.
Skulle behöva åka både hit och dit.
Och det är INTE gångavstånd mellan "hit" och "dit"..
Och 12 kr var gång man sätter sig på bussen..
Tja, då är plånboken snart tom.


Och på tal om påskliljor.image111


Så kan jag tala om,
att bäst före datum på saffran finns där av en anledning.
Tog en påse med utgångsdatum 1800-tal, och hällde i mina bullar..
Jo, de blev gula, men de varken smakar eller luktar saffran.

Aja, de blev goda ändå =)


Kommentarer
Postat av: bror duktig

Ehumm... hur var det med biologin här ? *stampa med foten och trumma med fingrarna*

IRIS

|

/----------\

|
|

liljor
krokus (saffran)

Same shit but diffrent ;)

2007-12-19 @ 09:36:15

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0