Minnet

Hehehe.. Minnet är en kul sak..
Jag har dåligt minne på många saker.
Ansikte t.ex.. RIKTIGT illa... Ser liksom inte hur folk ser ut.

När jag var yngre, var jag nästan kusligt bra på nummer.
Telefonnummer och registreringsnummer.
Idag är det värre med dem.

Men en sak som fortfarande sitter i, är födelsedagar.
Jag ser dagens datum och det pinglar en klocka nånstans..
Då är det ofta en födelsedag.
Fast oftast vet jag direkt. Aha, idag fyller den och den år.

Problemet är att det tillhör mer regel än undantag
att jag inte har den blekaste aning om vad det är för datum just idag *S*
Så ser jag inte datumet av någon anledning, så kan jag mycket väl missa en födelsedag.

Anledningen till att jag tänker på det,
är att en gammal klasskompis till mig fyller år idag.
Vi har inte haft kontakt på många år, men de sista tre åren,
har jag skickat ett SMS till henne på hennes födelsedag.
Första gången trodde hon inte på att det var jag..
Hon kunde inte föreställa sig att en gammal klasskamrat,
skulle komma ihåg hennes födelsedag.
Men efter ett par frågor, förstod hon ju att det faktiskt ÄR jag *S*

Så jag har hela huvudet fullproppat med en massa födelsedagar.
Gamla pojkvänner, kompisar, klasskamrater, arbetskamrater...
T.o.m killar som jag bara har VELAT ha som pojkvän.

Extra kul är det i.a.f när man gratulerar nån
som kanske inte ens har tänkt på en på flera år...
Det är kul när man kan förvåna och överraska folk...
För även om jag har datumen i huvudet,
så gratulerar jag ju inte alla, men så ibland får man ett ryck. Kul image78

Kommentarer
Postat av: 08:an

Kära t0tta

Vet att du har bra minne, för hur i h-e kunde du min födelsedag. Gulligt av dig var det. Låter kul med din dejt, tror du det funkar? Appropå dejt, drömmde om dig här om natten. Vad den handlade om, ja det kan vi ta om du kommer på besök ;)

Jätte kramis till dig

2007-12-10 @ 14:58:39

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0