Ris i repris.. Fast utan rep. (rep-ris)

Vad gör man om frysen enbart har tråkigt innehåll
och man vet att det finns billig kyckling i affären?
Och man vet att ungarna älskade maten igår?
Joho.. t0tta kör samma mat idag, som igår.
Å ena sidan.. Tråkigt, fantasilöst och höjden av lathet.
Å andra sidan.. Gott, lättlagat och... VÄLDIGT lättlagat.

Finns dock en sak jag undrar när man köper frysta kycklingdelar.
Om det står "tillagningstid 65 minuter"
så tar det MINST 95 minuter, innan man ens vågrar fundera på att kolla den.

Det får en att fundera på varför. För tillagningstiden stämmer ALDRIG.

Är de rädda att de ska sälja sämre om de skriver längre tid?
Vill de ha en stämning för salmonellaspridande på halsen?
Är det kanske egentligen militanta veganer som vill döda alla
kycklingätare genom att förgifta oss med halvrå kyckling?
(Lät som en möjlig teori)
Någon som har någon annan idé?

Påminnelse till mig själv. "Första vardag efter helgerna, ska jag ringa och fråga"

Glömmer jag det, får någon annan gärna påminna mig.

Så på rad nummer 8, har vi "Glasnudlar"

Kommentarer

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0