Update

Har som synes inte varit hemma så mycket de sista dagarna...
Jag har haft en riktigt, riktigt trevlig helg.
Långt över förväntan.

I söndags fick jag ett samtal från en kompis.
Han behövde ställa in sin jenkebil i vinteride, så vi körde ner med två bilar.
Sen satt vi och tittade på tv och pratade en massa.
Det var riktigt kul att få sitta och bara babbla med honom.
När vi umgicks i våras, så mådde jag inte alls bra.
Så jag var inte riktigt samma person då som jag är nu.

På julafton satt jag och chattade med en
som tyckte att jag skulle komma dit och fira jul med honom.
Vi har bara träffats en gång, så jag var lite småskeptisk.
Jul ska ju ändå vara en familjehögtid.

Men man lever bara en gång och jag tycker bra om honom, så han kom och hämtade mig.
Resten skulle inte komma förrän kl 20, så vi tittade på Kalle
och fick någon timme att sitta och prata innan det var dags att börja med maten.
Så vi 20-tiden trillade det in lite mer folk.
Grannar, kompisar, hans bror och hans ena son med flickvän.
Senare var vi iväg och hämtade hans andra son, eftersom jag ju inte dricker.

Jaja, utan att dra en massa tråkiga detaljer.image112
Jag tillbringade kvällen med en massa fulla halvgalningar
(eller kanske halvfulla helgalningar?)
och jag hade det absolut roligaste jul, jag någonsin haft.
Och jag MENAR verkligen roligt..
Så pass att jag vid ett tillfälle, bokstavligt talat
låg dubbelvikt på köksgolvet och gapskrattade.

Även om en stor del av äran tillfaller en annan tjej som också är helnykterist.

Idag när jag skulle åka hem, så var värden inte riktigt..
Hur ska man uttrycka det... ? Alkoholfri *S*
Så jag fick ta hans bil och köra hem med, helt enkelt.
Och passade på att köra in om och hämta upp ungarna på vägen hem.
Så vi ska ner och lämna tillbaka bilen imorgon.

Nu i eftermiddags så sms:ade en gammal kompis.
Han satt på tåget från Hässleholm.
Och rätt som det var hade han hoppat av tåget bara en halvmil härifrån..
Så jag körde och hämtade honom, så han stannade en stund på kaffe..
Skitkul. Vi kom fram till att det var ca 6 år sen vi träffades sist *S*

Så allt har varit helkul.. Ända tills för en stund sen.

Ungarna rök ihop, så de nästan slogs.. Om tv:n och datorn.
image113

Men det var rätt lätt fixat... Ge dem en gemensam fiende.
Säga till dem.
"Bra, då får INGEN ha varken tv eller dator, tills ni kan hålla sams"

Båda barnen blev skitsura på mig och tyckte VAAAANSINNIGT synd om sig själv.
Efter ca 3 minuter, kommer de på de att det finns en fiende som är värre än syskonet.
Hemska, elaka mamma...

Elak mamma = Gemensam fiende = Samsande barn = Glada barn...
Glada barn tycker om mamma också. Hehe.

Så nu är här rätt trevligt igen *S*

Kommentarer
Postat av: joel

yehej, du e back. jag undrade vart du tagit vägen. inte likt dig att inte blogga på några dagar... :)

2007-12-26 @ 10:33:52
URL: http://joelsunderbara.blogg.se

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0