Filosofidag?

Idag sitter jag bara och funderar.. Reflekterar...

Kom precis på att utbildningen som jag faktiskt HAR i grunden.
Den som jag alltid har trott, inte betyder något, eller har gett något,
faktiskt har satt rätt stora spår.

Folk tar alltid för givet att jag inte kan hantera stressiga situationer..
Eftersom jag har varit utbränd.. Det stämmer inte riktigt.

Jag är utbildad för storkök..
Att planera, inhandla, laga, servera och plocka undan
efter många personer på utsatt tid..

Kan nog vara därför jag är perfektionist i det jag faktiskt gör.
Jag vet att jag utåt sett kan verka slarvig, slö och tja.. t.o.m dum ibland..

Jag har MYCKET svårt att lämna ifrån mig något som inte är perfekt...


Så nej, att stapla lådor är inte min grej.. Kommer den 3 cm snett, så vill jag göra om..
Eftersom man inte har den möjligheten att finsjustera med en truck
som man har med händerna,
så kan det bli VÄLDIGT fel ibland... Och ta väldigt lång tid..

Du ska se mig hänga tavlor.... Jag registrerar fel på ½ mm... (Jo, jag har faktiskt mätt)
Jag är hemsk....

Däremot fick jag beröm, den tiden jag var på snickeri..
Mindre verktyg, fungerar bra.....


(Nämen va f**?? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, fyyyyyyyyyyy)


I alla fall... När jag är i ett kök, KAN jag göra många saker samtidigt, perfekt och snabbt..
Har MYCKET svårt att befinna mig i ett kök och bara vänta..
Finns där disk, tar jag undan det medan kaffet rinner ner..
Står jag och lagar mat och har många plattor igång samtidigt,
kan jag mycket väl t.ex springa omkring och byta ut alla värmeljus samtidigt om det skulle bli några sekunder över.

Har tyckt det har varit mycket märkligt när folk som har studerat mig, nästan har utropat "Men!! Du är ju kreativ!!".. Jag har bara tänkt.. "Jag? Nä.. ? Me t0tta, You knäpp" och skakat på huvudet.

Men kanske har de inte så fel ändå.. Med rätt uppgifter, klarar alla sig utmärkt.. T.o.m jag som inte "kan något".

Denna bloggen sätter verkligen tålamodet på prov eftersom formatet ändras när man sparar *morr*

Kommentarer

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0