Mammaförbjudet

Nackdelen med en blogg. Svårt att skriva så alla kan läsa.
Risken är att min mamma sätter Coca Colan i halsen
och stupar på stället i hjärtinfarkt,
när hon läser detta.                                                     Så mamma, du kan sluta läsa här.
I.a.f...
klockan är 3.53 och jag vaknade för en stund sen,
och kan inte somna om.

Har en grabb på villovägar. Satt och chattade i söndags,
när det dök upp en kille på 24 år. Jag berättade att jag inte har jobb
och då skrev han att han inte har nånstans att bo. Han satt
på ett internetcafé i Hbg. Snubben han bodde hos har lite strul
med alkohol och hans dotter skulle visst komma och bo där lite,
så där fanns helt enkelt inte plats för grabben längre.

Tja.. Jag har som sagt aldrig utgett mig för att vara normal,
så efter ca 2 minuters moget övervägande
erbjöd jag honom att bo här.
Ungarnas rum står ju tomt när de inte är här ändå.
Så han kom med bussen i måndags.

Och så i eftremiddags, tog han bussen in till Hbg..
Han skulle uträtta lite ärenden...
Sen hamnade han på internetcaféet igen
och missade sista tåget hem...

Jag erbjöd mig att gå och möta honom halvvägs om han ville ta
tåget kl 23.36 och sen gå hit... Men det var lite långt att gå tyckte han
och det köper jag.. I slutet av November, mitt i natten. *S*

Nästa går kl 5.36, vilket innebär
att han sitter på Knutpunkten nu och väntar på tåget.

Även om jag vet att han klarar sig hur bra som helst,
så är det ju inte speciellt kul att veta att han sitter där mitt i natten..
Och att sova lugnt, är ju inte direkt lätt heller.

Och jag vet exakt vad min mamma tänker nu.
(för hon slutade inte läsa när jag sa till, det kan jag garantera)

Men herre gud tös, fattar du inte att han blåser dig image69
och inte alls satt på ett internetcafé, bla, bla, blåögd, bla, lättlurad
bla, bla.. Du vet ju ingenting om honom.. Bla, bla.. snäll så du är dum,
bla, mördar dig i sömnen, bla, bla, våldtäktsman...
AAAAAAAHHHHHHH TÖS!!! image70


Hahahahaha, kom nog på nu varför jag är som jag är...image29
Jag har en mamma som oroar sig så mycket för mig, att hon tar över min del också image42

Fick samma reaktion av henne för nåt år sen, när jag bodde i huset.
Grannarna tvärs över vägen, hade precis flyttat in.
Hade pratat med kvinnan snabbt, en gång i affären.
Visste bara att det var ett par med en samling barn.

I vilket fall.. Det var nån höststorm och vi hade inte samma elbolag.
Så jag var utan ström nån timme, medan de hade varit utan i 1-2 dagar.
Det var fredag och jag skulle köra iväg till min dåvarande kille
och vara där över helgen.. Jag hade ju ingen aning om när
de skulle få tillbaka sin ström, men jag hade en tom frysbox
stående i källaren.. Så jag tog helt enkelt mina reservnycklar och gick över vägen.

Ringde på och när de öppnade, berättade jag att jag skulle iväg
över helgen. Berättade om frysboxen och sa att om de inte fick tillbaka
strömmen, fick de gärna flytta över sina saker till den sålänge.
Och om det var något annat de behövde.. Vad som helst..
Ta en dusch eller vad som så, tja.. Mi casa es su casa..
Sen körde jag hemifrån.

Trodde min mamma skulle dö i hjärtsnörp *skratt*

Några dagar senare,
kom grannfrun med en tavla och en flaska vin... som tack..
Tavlan hänger och kommer alltid hänga i mitt kök... Hemmets hjärta.
Hade ju naturligtvis inte förväntat mig något,
så jag blev helt tårögd när jag fick dem.
Vinet står fortfarande i hyllan som prydnad *S*

Har väl gjort en och annan sån sak i mitt liv
och jag ska väl inte neka till att det har blivit utnyttjat...
För det har hänt, vid andra tillfällen..
Men ärligt talat.. Ja, jag kan uppfattas som för snäll och ja, jag kan bli blåst
så det visslar om det.. Och jag har inget "försvar" heller...
Förutom kanske...........
 

"Behandla andra som du själv vill bli behandlad"

image71

Kommentarer
Postat av: Lilla Mamma

Suck!!!

2007-11-28 @ 22:16:34

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0