Pest, kolera och... t0tta??

I mitten av 1300-talet, drabbades Skandinavien av pest..... 
I mitten av 1800-talet, drabbades Sverige av kolera och....
idag, år 2007 är Skåne drabbat av...
En arbetslös t0tta med för mycket fritid och för många frågor.

image18


Fick ju G i truck.. Ringde Komvux, som tyckte jag skulle ringa chefen för företaget..
Jag tyckte det var lite overkill, så jag ringde läraren istället...
Förstod hans argument, men kände ändå ett behov av att få ventilera det mer...

Var inne i Hbg och lämnade brorsan på Campus..
Fick följa med in och titta där han jobbar.. Kul :-)

Men så jag körde in om skolan...
Blev äntligen intervjuad till bemanningsföretaget...

Sen gick jag in till chefen... Han hade inte samma argument som läraren..
Utan nu är det så att om man har två betyg, så måste man gå efter det sämsta...
Alltså spelar betyget i teorin, absolut INGEN roll.
Men jag var välkommen att tenta upp praktiken till ett VG.. Snällt... 
Förstod vad han menade men höll inte med..
(höll mindre med honom, än med min lärare *S*)

Så på vägen hem, körde jag in om och frågade hon som jag ringde från början..
(Hon är rätt trött på att höra min röst vid det här laget
och var inte speciellt glad över att se mig,
det var också då jag kände mig jämnställd med både pest och kolera)
Då hade hon pratat med läraren och chefen och nu fick jag en TREDJE version...

Hon sa i.o.f sig att det var hennes uppfattning och att den kan vara fel,
men denna gången löd förklaringen att jag egentligen suger på att köra truck
och egentligen inte är godkänd, men eftersom jag hade så bra på det teoretiska,
så lyfte det UPP mig till ett G...

Alltså..
Hade jag frågat en person till, så hade den antagligen knyckt och knäckt mitt truckkort.

image17


Som jag har skrivit innan
så är jag inte alls intresserad av att trampa på någon eller gå över huvudet på någon,
men tyst accepterande har aldrig varit min starka sida...
Och jag är VÄÄÄÄLDIGT väl medveten om att jag ÄR pest i såna här situationer..
Inte för att jag vill jävlas med folk, utan bara för att jag vill ha tillfredställande svar.

Och om jag ska vara ärlig.. Om ett halvår har alla dessa människor glömt
vem jag är och att jag finns..
Jag är en elev i högen..
Men betyget kommer följa med mig resten av livet..
Om jag ska plugga vidare eller om jag så bara ska visa barnbarnen...
Jag kan ta ett G om jag inte förtjänar bättre, det är inte det det handlar om..
Jag vill bara vara säker på att jag verkligen inte förtjänar bättre.. För min egen skull.

På vägen hem, tittade jag in om mitt gamla jobb
och träffade en av mina absoluta favoritmänniskor..
Och för en gångs skull fick vi en chans att sitta ner och prata lite...
Han FINNS liksom där och jag kan säga att utan hans existens,
hade mitt liv varit mycket tråkigare...

Så var vi där igen med att försöka beskriva vad det är som är så bra med något..
Eller någon...
Svårt.. Vissa människor bara avgudar man.. Han är en sån.

Han och läraren är såna personer som inte måste finnas där fysiskt
för att få en på bättre humör eller ge en bättre självförtroende..
Det räcker liksom med att tänka på dem och saker de sagt,
så KAN man inte bli något annat än glad....
Tänk att det finns såna människor...

Tusan.. Varför är alla bra karlar upptagna? *sidetracked*

Jaja, jag vet att jag tänker för mycket...
Och just nu har jag tid att KÄNNA för mycket också..
Allmän utdelning av kärlek eller nåt *S*

Måste lägga till..
Blev precis rättad av min mamma..
Jag är varken pest eller kolera.. Men ett litet virus *skratt*

Puss/ F Jolla

Kommentarer

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0