*plask*

Har städat en aning bland akvariumen idag.
Tänkte att jag måste göra NÅGOT nyttigt.

Flyttade över botiorna till 54-liters-karet för ett tag sen..
Men har inte sett någon av dem på evigheter, så jag tog för givet att de var döda.
Så för ett par dagar sen, tog jag bort doppvärmaren.
Tyckte inte den behövde stå där och ta ström.
När jag lyfte på stenen idag för jag skulle tömma karet,
visade det sig att en av botiorna fortfarande levde.
Så han fick flytta hem till stora karet igen.
Synd att flickan dog bara.

Upptäckte igår att den sista av baby-guldancistrusarna
(hehe, blir väl snyggt när man ska sätta svensk böjning på utländska ord)
jag köpte var död också..
Förstår inte varför de är så mycket känsligare än vanliga ancistrus.
Så jag bestämde mig för att tigerbarben fick flytta över i det stora karet också.
Så imorgon, ska ancistrusflickan som bor i köket,
få flytta in till guldancistrushanen.. Vem vet.. Man kanske kan få bebisar ändå på dem =)

På tal om bebisar... Kollade i det lilla kräftkaret. Har haft en massa strul med belysning,
pumpar och syresättning i det, så jag hade nästan väntat mig att allt skulle vara dött där.
Men nähädå.. När jag satte i nya lampor, upptäckte jag att där fötts två nya kullar...
Idag när jag gjorde iordning där ordentligt, såg jag dessutom att MINST tre honor
springer omkring och slungar ägg med bakbenen.. Jösses.. Medan det andra
där allt fungerar, både belysning, pump och syresättning, nästan har självdött.
Nåja, man kan inte vara säker.. De är skrämmande duktiga på att gräva ut stora hålor
under stenarna, så där kan mycket väl vara ett par hundra där under.

Det här med mina kräftor är lite märkligt. De ser ut såhär.

Procambarus Cambariidae

image61

Men är enligt säljaren av denna sorten                       
Cherax tenuimanus                                    
image59image60

Men den översta sorten är tydligen inte fiskätare och det är mina *förvirrad*

Men när vi ändå är inne på ämnet
så måste jag ju bara visa ett par andra sorter också *vill ha*

Cherax Lorentzi
image64

Cherax Lorentzi                                 
(Nej, jag är inte förvirrad, det är samma sort)              
image65


                                 Procambarus Pictus
image62

Cambarus Diogenes                                      
image63



Så nu är 54-liters-karet tömt och nerplockat och imorgon åker de två i köket också.
Ett av dem står ju redan tomt och i det andra bor bara ancistrusflickan.
Finns ingen större anledning att köra 7 kar
när man inte har hyresgäster till dem ändå.

Tänkte att jag skulle flytta en av mina garderober och göra typ ett förråd bakom..
Måste få lite PLATS.. Jobbar man eller är sysselsatt
så spelar det inte så stor roll.. Men går man bara hemma
så kan man inte ha en massa saker överallt.


image29 Hahahaha, botian försöker gräva sig igenom botten på cocosnöten
Kan han ju roa sig med.. Eller försöka *S* Han roar MIG i.a.f.
Nog för att de är grymma på att gräva, men där kör han huvudet i väggen  image49

Det får gärna bli tisdag nu..


Har kommit på vad jag vill ha i julklapp..
Inte för att jag FÅR nån julklapp
men jag vet vad jag hade velat ha OM jag hade fått nån..
Ett gymkort.. med soltimmar..
Just nu hade det varit grymt skönt att bara få avreagera sig.
Köra ett stenhårt pass styrketräning, få sola i 20 minuter efteråt
och bara känna att man faktiskt LEVER...
För just nu, måste jag säga att jag tvivlar ibland.

OH!OH!OH! Och en sak till kom jag på... En KAMERA juuueeee.

Hahaha, skrattar fortfarande när jag läser 08.ans sista kommentar.
Nej, jag passar nog inte som kille..

Vette fasiken VAD jag passar som.. Hahahaha..

Men jag har en bild i huvudet av en t0tta på 80 år, som sitter
någonstans på landet, på altanen till ett hus.. I gungstol.
Sådär som man ser gamla människor i amerikanska filmer.
Med en hagelbössa bredvid gungstolen.
Ruggigt folkilsken, med 80 katter på, framför,
bakom och överallt runt mig och bara njuter av värmen.
image29

Wow.. Så vansinnigt ointressant jag är idag *skratt*
Skrämmande. Hahaha
Ciao

/Ms B Oring

Kommentarer

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0