Mysteriet löst

Jag var nere och jagade tag i Mr Handyman...
Hans stora lösning till mitt tvättmaskinsproblem var:
"Sätt en lapp på maskinen"...
Jamen tack.. Genialiskt...

Men nu var det inte det som var mysteriet.
Jag har tidigare skrivit om grannens pojke,
som ALLTID illvrålar i trappen, och jag har aldrig fattat varför.
Well.. Nu fick jag svaret...
Ungen älskar att vara ute helt enkelt.

Han skulle icke med mamma in..
Han krånglade sig ur hennes grepp och när hon skulle
köra lite psykologiskt krigsföring och gå in i trappen
utan ungen, så blev han överlycklig.
Varpå mamma ju fick öppna dörren och tvångslyfta grabben.

Jag gick efter dem i trappen upp och grabben
skrek oväxlande med att ge mig blickar som
hade fått Cruella DeVille att verka vara en rosa fluffboll.

Det är inte ofta man kan läsa barns tankar,
men i detta fallet, var det lätt.
"Sluta stirra på mig, kärringjävel".

I vilket fall... mamma och barn kommer upp till dörren,
mamma ställer ner pojke, sticker nyckeln i låset,
lyckas få upp dörren.. Och ungen gör nåt som
bara ser SÅ gulligt ut...

Han tar tag i den halvöppna dörren, och försöker
med all sin styrka, stänga dörren,
samtidigt som han skakar på huvudet.
Och än en gång, kan man läsa hans tankar.

"VILL INTE IN, MAMMA"

Kommentarer
Postat av: joel

hehe.. vad skulle sverige göra utan sina lappar ;D

2008-04-16 @ 10:47:11
URL: http://joelsunderbara.blogg.se

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0