Tvätt-vett

Jag blir så trött....
Finns det EN enda kvinna i detta land,
som inte VET att man inte FÅR tvätta bygel-BH, utan tvättpåse??

OM man nu råkar slänga med sin BH..
Det kan hända den bästa.. Har även hänt mig..
Så FFS.. Om bygeln går ur... RING VAKTMÄSTAREN,
erkänn att du gjorde ett misstag och be honom fixa skiten.

Kom ner nu och skulle tvätta.
La i tvätt i en av maskinerna och råkade snurra till trumman lite.
*kkkkkrrrrsssssshhhhhhh*
Ehm..? VA??
Drog i den lite till...
*kkkkkrrrrsssssshhhhhhh*
Fick dra ut alla kläderna igen och kolla..
Jo, då ligger där en bygel på undersidan av trumman.
Och den går inte att pilla bort.
Tyckte väl det var jäkligt underligt att tvättstugan,
var tom redan kl 12.30... Har nog aldrig hänt förr.

Människan har lämnat tvättstugan i en sån hast,
att den t.o.m har glömt kvar babykläder...
Förlåt men.. Patetiskt, vuxna människan.

Ahwell.. Inte mycket att be för.
Jag körde igång den andra maskinen och ringde hyresvärden.
Hamnade hos kommunen, kontoret har lunchstängt.
Frågade efter vaktmästarens nummer och fick det...
Lunchstängt...

Hade jag hafr mer än två maskiner tvätt, eller haft bråttom,
hade jag varit rosenrasande nu...
Eftersom vi bara har torkrum, tar det 3 svåra år,
för tvätten att bli torr. Behövs absolut inga förseningar,
i själva tvättprocessen.

Kommentarer
Postat av: ullrika

det roliga är att det inte är särskilt svårt att finna den skyldiga!

PS. om det var fina bäbikläder i sisådär storlek 62 så kan jag offra mig att delta i din hämnd...

2008-04-15 @ 23:17:14
URL: http://akirllu.blogg.se
Postat av: Kotteby

Inte nog med det. Efter att kläderna torkat på galgar, fick de pluppar på axlarna och ärmarna släpade i golvet. Ännu en dag i tvättstugan! Sade jag att frugan skällde på mig?

2008-04-15 @ 23:49:07
URL: http://kotteby.blogg.se
Postat av: Petra

Var säkert en karl som hade tvättat. ;-)

2008-04-16 @ 11:17:23
URL: http://iconfess.blogg.se

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0