Rättvisa

Lyckades få bensinstopp idag...
Min bensinmätare är lite knäpp...
Men det löste sig..
Knackade på i första, bästa hus och fick sjuts
till macken... Och tillbaka *S*

Jag har funderat på en sak.

Då och då, händer det mig att jag får en lista
på vad jag är, har, gör, som folk är missnöjda med
och som jag borde ändra.

Vet inte riktigt vad det är hos mig, som gör att folk
vill ändra på mig hela tiden....
Eller anser sig ha rätt att vilja det.
Ser jag något hos en person som jag inte gillar,
så antingen frågar jag personen varför den gör så,
eller så lär jag mig helt enkelt leva med det.
Jag har ingen rätt att kräva att en annan vuxen människa ska ändra sig.

Ett litet kul faktum, är att det aldrig är någon
som ber en elak person ändra sig, för det vågar de inte.
Men den snälla.. Ojo.. Ändra dig eller stick..

Hamnar man i en ohållbar situation på t.ex jobbet,
där man får nog av en elak person och säger ifrån,
så är det alltid den snälla, tysta, skötsamma som får flytta på sig.

Men... Det är inte det jag har funderat på...

Det jag har funderat på är:
Om jag får en lista med saker som är negativa med mig.

t0tta är:
1. Förvirrad
2. Fet
3. Glömsk
4. Slarvig
5. Inte på topp just nu
6. Fattig

Ok.. Det kan jag ta, men min fråga är...

Var fan är min lista med mina POSITIVA egenskaper??
Om jag ska ta en "t0tta-suger"-lista...
Borde jag inte vara berättigad till en
"t0tta-är-kanske-inte-så-dum-egentligen-lista" då???

1. Visst, jag är kanske förvirrad, men kan inte det vara rätt charmigt?

2. Fet.. Visst.. men jag är inte ful i.a.f..

3. Glömsk.. Tja, det kunde varit värre...
Jag kunde ha kommit ihåg varenda j-a ord du någonsin har sagt,
och vänt det mot dig.. DET hade varit en mardröm.

4. Slarvig.. Visst.. ibland, i perioder...Men jag är snäll.

5. Nej, vem är på topp alltid??? Jag har kanske humor, som kan väga upp ibland?

6. Visst, jag är fattigare än lusen på en kyrkråtta,
men jag är en j-el på att massera axlar.. Fråga min mamma *S*

Nu, är detta ingen riktig lista som jag har fått,
det är bara ett exempel.

Men nästa gång någon presenterar en lista
på hur dålig och värdelös jag är,
tänker jag KRÄVA en MINST lika lång lista på vad som är BRA med mig.


Så det så
 

Kommentarer
Postat av: scream and shout

Det är bra, man är alltid bättre än sämre! ;D



Vafan, muntergöken! Sådana problem för ett par makaroner? Det som är så himla gott :(

2008-08-08 @ 21:55:20
URL: http://screamandshout.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Eftersom jag aldrig råkat ut för ett bensinstopp, så har jag en fråga. Hoppar och skuttar bilen precis innan den dör? Eller dör den bara? Jag har tänkt på detta ett tag, och nu kan ju du svara på min undran.



Bra va!

2008-08-08 @ 22:09:59
URL: http://kotteby.blogg.se/
Postat av: Kotteby

vad är det du säger?

En Jumpy som inte hoppar. Vad besviken jag blev. Lika besviken som du blev över dina funderingar kring smarthet kontra fisk.



=)

2008-08-08 @ 22:53:17
URL: http://kotteby.blogg.se/
Postat av: EgoElin

Brrrra! Jag tycker du är ROLIG, dä ä en grej du kan skriva mä på din lista :D

2008-08-09 @ 08:36:51
URL: http://egoelin.blogg.se/
Postat av: Wille

Bröllopet gick enligt planen. Lite trött idag men väldigt glad

2008-08-09 @ 10:24:01
URL: http://bt.wilens.se/#
Postat av: Lyssas lista på t0ttas POSITIVA sidor

Asså, jag behöver verkligen få ur mig hur underbar du e !



Lyssie's LISTA



T0tta är enligt Lyssie:

- Godhjärtad! (har aldrig hört dig säga ett ont ord om någon eller något)

- En jävligt bra fighter! (det måste man vara om man jobbat som maskinförsäljare)

- Alltid (nästan alltid) positiv (för även du e mänsklig)

- Har ett härligt skratt! (oj jag minns att det enda som fick mig att bli glad på de där hemska trucklektionerna var att få veta att det skulle finnas en t0tta där varje dag)

- En underbar mamma! (ja du t0tta, du vet att jag tycker du förtjänar all lycka i världen)

- INTE FET! (du är så som en kvinna SKA vara)

- Vacker! (ja det är du och det vet du om)

- Kan alltid muntra upp en!

- du har en JÄVLIGT SKÖN HUMOR däremot!!!!





Älskar dig t0ttis / Din Lyssie

2008-08-09 @ 11:35:33
URL: http://alyssas.blogg.se/

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0