Flytt, jul, städ och bak.

Såja, nu börjar det röra på sig här.
Nu är Bs söner också flyttade till nya huset.
Eller i.a.f deras sängar...
Men skoja, vad jag fasar för att städa min lägenhet.
Har man så in i helskottas med saker,
på så liten yta, så är det OMÖJLIGT att hålla
så rent som man borde...
Och akvariumen med innehåll,
ska ju också flyttas.

Men på plussidan.
Lönen HAR faktiskt kommit in på kontot nu,
så nu kan jag handla resten till julafton...
Yey!!

Bs äldste grabb, sover i soffan inatt.
Men B har en säng till, stående nånstans,
så när vi har fått hit den, så har vi säng till alla barnen.
Och det mesta andra i möbelväg,
verkar lösa sig bra också...
Kanske lite roligt att ha på väggarna till pojkarna,
men annars så... =)

MÅSTE köpa apelsiner och kryddnejlikor imorgon.
Här luktar nämligen inte jul ALLS.
Kanske för att vi har plastgran?
Men jag har kommit underfund med att man kan
pynta precis hur mycket man vill,
för utan jullukt - ingen julkänsla.

Ska ge mig på att laga grynkaka imorgon också.
Det vill B absolut ha på julbordet.
Och då kommer det ju lukta saffran också.
Och med tanke på uteblivna lussekatter,
så är det ju inte helt fel.
Sen får vi väl försöka oss på
den glutenfria pepparkaksdegen också...
Om man vågar.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Låter som mäktigt julfrossande!

2008-12-23 @ 12:29:34
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0