Placebo

Jösses.. Min näsa rinner i 190.
Ögonen är svullna och huvudet vet inte om det ska göra ont eller låta bli.
B bad mig köpa nån Eukalyptus/menthol/ört-vätska på Apoteket,
som man häller i varmt vatten och sen andas in med en handduk
över huvudet. Honom har det tydligen hjälpt, säger han,
men mig gör det mest rastlös.
Jovisst rinner näsan ÄNNU mer nu,
men frågan är ju om det är bättre eller sämre.

Tycker mest det har fått mina ögon att rinna mer...
Sorry.. Kan inte hjälpa det. Jag ÄR skeptisk till allt sånt.
Blir det inte bevisat för mig att det har hjälpt, så tror jag inte på det heller.

Där skiljer sig jag och B helt.
Han körde en kur igår och mår lite bättre idag.
För min del, bevisar det inget.
För hans del, har kuren NOG hjälpt.
Alltså är det dumt att chansa och låta bli nästa gång.

En huvudvärkstablett när man har en febertopp hjälper..
Det bevisas genom att febern sjunker omgående.
Nässpray som torkar upp näsan omgående, hjälper också.
Bevisligen...

Vitamintabletter till en normal,
vuxen människa utan anledning att tro på vitaminbrist..
Tja, jag är också väldigt sällan sjuk och jag äter inga vitamitabletter.

Vi hamnade i ett sånt samtal över frukosten...

Folk får väl köpa och äta vad de vill och visst KAN det hända
att man åker på vitaminbrist..
Och visst friskar menthol upp, när man är förkyld.
En menthol-inhalator, fungerar ju bevisligen också.

Det som stör mig är att tillverkarna tjänar en MASSA pengar
på att få folk att tro att de behöver tillskott,
som i verkligheten, bara rinner ut i toalettstolen.

Läste härom dagen i en blogg..
En nybliven mamma som hade gått ner 3,5 kg på en vecka eller två,
genom att sluta äta helt och bara dricka Nutrilette.

Ja, slutar man äta, så GÅR man ner i vikt..
Man kan gå ner i vikt om man BARA lever på godis också...
Det är inte samma sak som att det är nyttigt, hälsosamt,
eller på något vis bra för kroppen, men ner i vikt går man.
Av näringsbrist.

Det är nästan lika obegripligt att skiten (bantningsmedel) är laglig, som att tobak är det.

I verkligheten finns det bara ett sätt att gå ner i vikt och behålla den.
Byt livsstil.
Börja röra på dig och ät sunt.
Att man sen är för lat för det i perioder (ger mig själv en känga),
må vara hänt, men att ge sig på genvägar är BARA slöseri med pengar..
För att inte tala om, i många fall, direkt livsfarligt.

Sen finns där en sak som B gör, och som jag själv skulle haft en fet smäll,
för att jag INTE gör.. Han har alltid en flaska vatten till hands.
Han dricker vatten dygnet runt.
Själv är jag skrämmande dålig på att hälla i mig vätska överhuvudtaget.

Kommentarer
Postat av: Anonym

vila ordentligt nu vännen..drick mycke te o slappa soffan.
jag gjorde med testet..111..
de var nog bra för att vara mej..skratt..
för jag tyckte de var assvårt.
kramis

2008-02-15 @ 15:24:01
Postat av: joel

Fan du, hanna e också förkyld... ni har väl inte haft ihop det i smyg va? du får trösta dig med en semla, den skickas på posten med brev, inte paket.... jag hade inte råd...

Nej, skyll på AF, hade de inte tvingat dig utomhus så hade du varit frisk :)

Krya på dig

2008-02-15 @ 16:36:28
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: joel

och min farmot heter faktiskt greta... more spooky!!!

2008-02-15 @ 16:37:09
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: joel

och ja, farmot är ett ord... besserwisser ;)

2008-02-15 @ 16:37:38
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: joel

jag kanske skickade semlan för att jag kom på dig och hanna.... hmmmm... tål att tänkas på ;)

2008-02-16 @ 02:28:25
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: joel

var är t0tta?

2008-02-17 @ 07:46:43
URL: http://joelsunderbara.blogg.se

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0