Så var det han Herr Alzheimers igen

Fast denna gången var det inte jag som var drabbad.
Eller jo, på sätt och vis, blev jag ju...
Men det var inte jag som glömde saker.

Två av barnen ansåg att pizza skulle stå på dagens meny.
Alltså skrev jag ett SMS till  och bad honom köpa
jäst, ost, svamp och köttfärs.
Han köpte skinka, ost, jäst, bananer och svamp...
Jag kliade mig i huvudet... Köttfärs..?

Jo, just det..
Han hade tagit upp mitt SMS och läst innantill i affären,
men lyckades ÄNDÅ glömma det *skratt*..
Han skulle bara slänga i sig något att äta
och sen skulle han köra och köpa.
Jag påminde honom om att jag också är innehavare av körkort,
så jag fick nycklarna och körde in till Ängelholm.

När jag kom hem, hade den förvirrade lille mannen
gått upp och lagt sig på soffan och vilade.
Kunde han behöva... Och jag började göra pizzan.

Då knackade det på dörren och jag gick och öppnade.
Utanför står en man med nån pärmhistoria i handen och säger "Hej"..

Jag måste ha sett ut som ett levande frågetecken,
och han lägger upp ett stort leende och frågar "Är jag först?"
Jag har icke en susning om vad människan pratar om, så jag svarar..
"Öhm...? Till vad??"
"Styrelsemötet" Säger han....

Jag är helt övertygad om att människan är en förrymd mentalpatient,
som letar efter ett möte med sina övriga shizofrena vänner, eller nåt,
så jag ser ÄNNU mer frågande ut...

"Är inte B hemma?" Frågar han..

Öh?? Jo, det är han...? Men styrelsemöte???
Jojomen... B trodde det var nästa torsdag...

Nåja.. Jag får trösta mig med att jag inte är den virrigaste av oss två.
Kan vara betryggande när man känner sig HELT väck *flinar*

Kommentarer

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0