Slavarbete

Blev inte tid till att blogga igår.
Vi skulle hämta Bs barn kl 12..
Men när vi kom dit, hade hans ex snurrat till det
och fått för sig att vi skulle komma kl 14.
Så vi fick köra och handla sålänge.
Sen tillbaka kl 14.
Hem som tusan, slänga av sakerna från bilen,
och sen tog jag bilen och for iväg och hämtade mina ungar.

Det var första gången mina barn skulle träffa hans barn.
Måste erkänna att jag var lite nervös,
men det har gått bra.

Sen var det hem och börja på att baka en tårta.
Bs äldste grabb fyllde 14 år igår.
Jag gjorde bottnarna och sen lagade B mat.
Kyckling och pommes. Sen försökte han laga diskmaskinen.
Vi åt och provade diskmaskinen,
medan jag och de två yngsta bakade tårta.
Sen åt vi såklart.

Diskmaskinen fungerar fotfarande inte.
Så gissa vad jag har gjort hela morgonen.

Det är ändå 8 pers.. Det blir lite disk.
B är iväg på möte idag och är väl hemma vid 15.30 eller nåt.

Jag har gått upp 2 timmar innan jag brukar, och det känns redan.
Det lär bli en stund i ryggläge på soffan sen.

Men förkylningen har nästan släppt i.a.f.

På måndag börjar mitt liv som slav.

Eftersom jag ska vara där heltid och inte får nåt extra,

för att jag jobbar 8 timmar istället för 4,

går min timlön ner till 40 kr i timmen.
Det inkluderar de extra pengarna jag får till busskortet.
(Med risk för att låta rasistisk.

Svartjobbande polacker har mycket mer.)


Det innebär också att jag MÅSTE ha med mig
frukost och middag var dag, för att orka.
(Läs, kostar extra pengar.. Som jag inte har)

Chefen i köket vägrar laga gluten- och laktosfritt,
så medan alla andra äter i matalen och får lagad mat,
får jag sitta ensam och äta mat som jag själv måste laga var dag.

Nej, jag har inget emot att sitta ensam och äta, tvärtom.
Men jag är VÄLDIGT anti att börja där igen.
Och JAPP, jag kommer gnälla en JÄVLA massa OCH svära.
*hata djupt*

Hade det inte varit för att 08:an är där,
så hade jag nog bara satt mig i ett hörn och surat, eller nåt.


Har sagt det innan och säger det igen.

ÄLSKAR Sverige (hördes ironin ordentligt?)

Näpp.. Kaffe och ryggläge.


Kommentarer
Postat av: Erik Keding

Ni bakade tårta och gav inte mig nån? Dåligt :D :P

2008-02-21 @ 19:28:41
URL: http://theartist.blogg.se
Postat av: joel

fy fan... kul arbete du, motivationen ligger pa topp forstar jag?

stackare :(

2008-02-22 @ 02:42:02
URL: http://joelsunderbara.blogg.se

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0