Hatobjekt #2

Skrev ju om "dem" och "de" igår.

Idag, var det en annan variant av vanliga fel,
i det svenska språket, som gav mig gåshud.
"han" och "hon" när det ska vara "honom" och "henne"

Jag får SPEL!! image218

Exempel:

"Jag sa till han, att inte gå så fort."
(NÄ Ä, det gjorde du jävlar inte ALLS.. Du sa till HONOM.)

"Jag ville slå på han"
(Och jag vill slå på dig, för det heter HONOM.)

Jag gav han telefonen.
(Nej!!)

"Jag kastade bollen till hon."
(Får jag kasta dig i sjön? HENNEEEEEEE!!)

VAAAAARFÖÖÖR kan man inte lära sig det svenska språket om man är SVENSK?

Just i detta fallet så har t.o.m många invandrare,
som inte har full koll på svenskan,
MYCKET bättre koll, än vad svenskarna själv har.

Extra kul blir det när invandrar-fientliga svenskar,
inte kan prata och skriva ordentligt.
SNACKA om patetiskt.

Kommentarer
Postat av: Hanna

hahha ja ibland undrar man! :)

2008-01-14 @ 20:18:40
URL: http://hanisbananis.blogg.se/

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0