Huh..? Go figure..

Fick just höra att jag är en bitter person.
Att jag är bitter på hela världen.
Bara för att jag tycker nyårslöften är nonsens.

Jaha? Handen på hjärtat.
Hur många avger nyårslöften som de kan hålla?
Lätta saker, som de vet att de faktiskt kommer genomföra...?

Och hur många som avger seriösa, svåra nyårslöften, HÅLLER dem??
Sluta röka, sluta dricka sprit, banta o.s.v, o.s.v...

Jag vet att det FINNS såna som har lyckats, men de är JÄKLIGT få.

Nänä.. Först ska man känna sig tvingad att avge ett nyårslöfte,
eftersom någon annan har bestämt att man ska göra det.
Sen ska man våndas av att hitta på ett.

Sen börjar hela ångestprocessen...
"Måste röka så många bloss jag kan, innan kl 12"

Dagen efter vaknar de upp och mår skit,
för att de helt enkelt inte är beredda att starta med sitt löfte.
Sen går de och hatar världen ett par dagar och är ilskna mot allt och alla,
bara för att efter någon dag,
ge efter och återgå till det normala mönstret,
vad det än må vara.
Grädde i potatisgratängen, röka en cigarett eller ett glas vin till maten.

Medan jag har slutat röka och dricka,
håller mig till det, kan vara stolt över det
och skiter i alla andra och deras klockslag.

Är JAG bitter då??


Well.. Då får jag faktiskt vara det då.. Även om jag inte håller med.

Kommentarer

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0