Jag har en fråga...

Somliga människor blir fullständigt bindgalna,
om de ser att någon annan har grävt gropar i smöret, t.ex på jobbet.
 VARFÖR bryr man sig om en sån skitsak?

Jag vet att ni är många där ute,
så kan någon snälla förklara,
vad det är som är så j-a viktigt med slätt smör?

Själv har jag inte ätit smör sen jag var 10 år,
så mig har det aldrig drabbat,
men jag har sett flera stycken bli påhoppade för det.

Denna frågan har förföljt mig,
hela mitt vuxna liv.
Snälla förklara.

Måste tydligen klargöra. Jag vill ha ett HÅLLBART svar.
"Jag tycker" håller inte.
Att det på något sätt skulle vara svårare att ta smör,
håller inte heller, såvida du inte är handikappad.

Som jag påpekade för "Patte" här nere...
Han KAN gräva en grop själv, i så fall.
Då kommer det inte alls bara lite på spetsen.

När det är så pass lite kvar i asken att det blir svårt att ta,
så är det precis lika svårt oavsett
om du tidigare har grävt gropar, eller inte.

"Patte" här under,
demonstrerar min poäng, alldeles lysande.
Vad är det som gör att folk blir hysteriska över ett fjantigt smörpaket?

Kommentarer
Postat av: joel

Grattis till topplistan, besökarna och vad är det för bebisar du pratar om?

2008-01-15 @ 00:11:59
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: Patte

Tjena totta, Patte här.
Kan tyvärr inte hålla med dig i denna fråga. Gropar i smöret är det värsta jag vet. Om man ska ta smör och det finns gropar så medför detta att det endast kommer smör på spetsen av kniven. Då blir det mycket svårare att bre ut det på mackan. När jag tänker efter så finns det inte många gropar som medför något positivt, gropar i vägen, gropar i låren...etc. Hör av dig om du kommer på någon grop som medför något positivt.

2008-01-15 @ 00:19:32
URL: http://patrikekwell.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tjena totta, Patte här igen.
Om du läser min kommentar en gång till så ser du faktiskt att jag svarat på båda dina frågor..(kommentar överflödig)
Du frågar varför det är så viktigt med en sån skitsak samt varför det är så viktigt med slätt smör. Svarar jag inte på dessa frågor? Kan även tillägga att jag äter många mackor med smör varje dag. Om inte smöret varit slätt så hade jag fått lägga ner mycket mer tid på att bre dessa. Men men om man inte har något bättre för sig kan man ju lägga ner sin tid på att bre mackor hela dagarna....

2008-01-15 @ 00:53:01
URL: http://patrikekwell.blogg.se/
Postat av: Patte

Tjena totta, Patte igen.
Har pratat med ett ganska stort antal kompisar gällande denna fråga och alla håller med mig. Så nu är det "vi tycker" istället för "jag tycker". Men vem är det då som ska tycka om det inte är jag eller de jag känner? Tror inte det finns någon vetenskaplig artikel/avhandling om de positiva eller negatvia effekterna av gropar i smörbyttan som vi kan bygga våra åsikter på. Om detta finns så kan du ju höra av dig då jag väldigt gärna vill läsa den.
Nu ska jag gå och bre en nattmacka med smör från min släta bytta. Sov gott

2008-01-15 @ 01:21:47
URL: http://patrikekwell.blogg.se/

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0