Jiho!.. Or not..

Så var vi där igen.
Hur kul är det att inte kunna sova när man inte är hemma?
Vid 4.30, bad min dotter mig att släcka lampan som min son vill ha tänd.

Jag sover på en luftmadrass på golvet.
Som står intill nån ställning.
När jag väl hade krånglat mig upp,
släckt lampjäveln och lagt mig igen,
var jag ju såklart klarvaken.

Och när man ligger så och ska somna,
så börjar man tänka på saker.
Denna gången var det bl.a
människor med alkohol i kroppen,image194
som höll mig vaken.

Varför, varför VARFÖR ska folk hälla i sig sån dynga?
De enda som står ut med dem,
är andra som har hällt i sig skitet.
För då är man så bedövad och upptagen med sig själv,
att man inte har tid
att bry sig om andra.
Eller att lyssna på andra.
Det är därför man inte kan
vara nykter när alla andra är fulla.
Man står helt enkelt inte ut.

Jag har träffat EN
enda person i hela mitt liv,
som faktiskt fungerar bättre
som människa när han har druckit.
Men det är för att han är så j-a bitter på allt och alla
när han är nykter
att han faktiskt blir snällare och gulligare när han är full.

Resten bara traggar, hakar upp sig på enstaka ord,
ska trycka ner andra och helt plötsligt fortsätter de
att diskutera något med en, vars första del,
de redan har diskuterat med sig själv i huvudet.

Och så blir de SURA om man inte fattar
vad de snackar om,
eller inte VILL diskutera ämnet.

Just nu är jag så trött på alla som dricker,
att jag har god lust att bara säga
"STOPP! Jag umgås gärna med er, men BARA om ni låter bli att dricka."

Men det kan man inte göra.
Dels är det inte socialt accepterat att göra så.
Dels tar folk det som ett personligt påhopp.
"Vadå? Menar du att jag inte kan hantera sprit?"
Eller ännu värre...
De tar det som att man menar att de är alkoholister.

Men får väl vara tacksam att man åtminstone får lov
att undanböja sällskapet av folk som är drogpåverkade.
Fast just nu känns det lika illa med sprit.

Och jag menar inte bara folk som är märkbart berusade.
Ett par glas är definitivt illa nog.

För att bli jävligt fortsättad *tröttnat*

Kommentarer
Postat av: Linda

Svar.
Grattis till sluta röka grejen=)
Vad underbart för dig! Hoppas oxå själv en dag att jag ska rejält tröttna på skitet!

Anledningen jag frågade om körkortet är att jag själv håller på att ta det just nu.
Och när jag skrev det där inlägget så var det ingen bra dag att ta körkort för min del:)
Tack och lov att livet går upp och ner!

2008-01-13 @ 07:12:05
URL: http://Desperathusfru.blogg.se
Postat av: joel

ojojoj, det var en arg totta... godmorgon

2008-01-13 @ 07:30:03
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: Linda

Svar.
Ja precis.
Plus att jag är less att trampa nån jag tycker om på tårna.
Är oerhört splittrad i hur jag ska göra.

2008-01-13 @ 08:07:01
URL: http://Desperathusfru.blogg.se
Postat av: Laaaarsson

Jag måste säga att det var mycket bra skrivet! Tyvärr är jag en av de puckona som verkligen fastnat i fällan att inte kunna ha kul utan alkohol.
Menmen jag står för det :)

2008-01-13 @ 17:04:09
URL: http://bestick.blogg.se
Postat av: bror *hick*

Tyckte du att vi var dryga? :P

2008-01-13 @ 17:42:24

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0