*puff*

Jag tänker inte komma med några pekpinnar.
Inte angående rökning och rökare i.a.f.

Det sitter jag inte i position att göra,
då jag vet hur j*a svårt det är att sluta.
Och jag var själv den sista personen på denna planeten,
som jag någonsin skulle kunna tänka mig, skulle sluta.

Kommande rader handlar om mina personliga upplevelser
och inget annat.

Den sista veckan, när jag hade beslutat mig för att sluta,
tyckte jag att jag stank. Röklukten liksom förföljde mig.
Efter jag hade slutat så, tyckte jag inte det var så farligt.
Visst, när man kom emot ett helt gäng som rökade på jobbet, så luktade det enormt.

Och om man satt på bussen och det gick en förbi,
som precis hade släckt en cigarett, innan den hoppade på.
När man liksom inte var beredd.. Då mådde man lite illa.

Men annars är det väl fortfarande rätt ok..
Kan t.o.m kyssa en rökare, utan att reagera.

Men nu har jag precis kommit hem efter en helg,
i ett hus med en hel samling rökare som dessutom
rökar inomhus. Och mina kläder STINKER. Verkligen.

Eftersom det är tvättdag idag så tog jag upp smutstvätten
ur kassen jag hade med därifrån med smutskläder.
Ville inte plocka upp dem igår, just med tanke på lukten.
Och idag när jag öppnade påsen.. *puff*

Nästan som ett moln av rök som slog mig i ansiktet.

Så om man bortser från KOL och lungcancer, beroendet,
pengarna som går upp i rök, konditionsbortfallet,
det sänkta immunförsvaret, de värkande luftrören,
de känsliga lungorna, kärlförkalkningen och allt det andra,
så hade jag ÄNDÅ skämts för att börja röka igen.

Hade en rökare, kunnat få tillbaka sitt luktsinne för bara 5 minuter,
fått ställa sig i en rökinpyrd lägenhet och lukta,
eller lukta på kläderna, så tror jag inte de någonsin
hade tänt en cigarett igen.

Jag tror att en normal människa hade tyckt att det hade varit
så jävla pinsamt att gå omkring och stinka på det viset.
att han eller hon, hade slutat på stående fot.

Folk använder deodoranter, parfymer, väldoftande hårschampo
och ändå springer de omkring och stinker som...
Har inget att jämföra med.. Helt enkelt bara äckligt.

Kommentarer
Postat av: Ally

Håller med dig!

2008-01-08 @ 14:30:54
URL: http://alyssas.blogg.se

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0