*såga timmer* eller filosofera humor..

Är fortfarande lika trött. RIKTIGT trött.
Så det drar i ögonen och känns som nån har tippat ett helt ton sand i dem.
Och rätt irriterad på folk dessutom.
På alla.. Vill helst sova.
Men det kan man ju inte göra när man inte är hemma.
Inte när man har barnen heller för den delen.

Låg innan jag somnade igår, och filosoferade om
hur världen hade sett ut.. Eler njä..
Hur Sverige hade sett ut, om inte människor
 som Nils Poppe, Astrid Lindgren, Tage Danielsson
och en massa andra döingar, aldrig hade blivit födda.

Lite svårt att föreställa sig hur ens uppväxt hade sett ut,
utan Emil, Pippi och Madicken.
De enda jag kan komma på som man annars läste mycket av,
är Gummitarzan och Alfons Åberg.

Hade vi haft andra istället?
Hade kanske andra barnboksförfattare lyfts fram
om inte Lindgren hade skrivit sin sagor?

Hur hade humorSverige sett ut utan Hasse och Tage?

Eller en av mina personliga favoriter, som inte bara är rolig utan sjunger också.
Fast hon lever... Vad jag vet.. Eva Rydberg.
Finns det många så underbara artister?







Och när man tänker på saken.
Hur hade humorSverige sett ut, utan alla skåningar? Skåningar ÄR ett j-a kul folk.


Sen kan man ju i.o.f.s spåna vidare..
Hur hade VÄRLDEN sett ut, utan Walt Disney och Astrid Lindgren?
Men det kan jag svamla om en annan gång.

Kommentarer
Postat av: joel

Du vann tävlingen, tjohooo

2008-01-13 @ 00:05:12
URL: http://joelsunderbara.blogg.se

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0