Avslut 1

B har nu lämnat familjen "Krovfolket"
och gått över till att bli kallad "Kasken".
Medan jag stod och sålde igår och medan Eldkvarn
spelade, så satt han i husvagnen med ett gäng
och drack kaffekask med kokkaffe.

Skulle förresten ta foto igår på Markus-vad-han-nu-heter,
men jag blev stoppad i ingången av en pratsjuking.
Han lyckades prata igenom hela sista låten,
så jag fick ett foto, typ på när Markus flydde platsen *S*

Jag kan inte säga någt om varken honom eller hans musik,
men klä sig, kan han.

På tal om Eldkvarn...
Nu hade jag ju inte haft en susning om hur sångaren
ser ut, om det inte varit för det faktum att jag Googlade dem
häromdan. Föredelen med att stå i den enda korvbaren,
är att man får se alla artisterna up close and personal.
Även så, gruppen Eldkvarn. Kan säga att samtliga
i gruppen som jag sålde till är supercharmiga, utom sångaren.
Kvällens märkligaste kund.
Han sa att han ville ha korv på matbiljett, och att han inte visste
hur det fungerade.. När jag skulle förklara, slutade jag helt plötsligt
existera.. Han bara slutade lyssna...

För den delen, hade jag inte ens känt igen någon
av deras låtar, och det inte hade varit för att jag kollade igenom YT
efter nån låt jag kände igen. Jag hittade ingen,
men när de spelade så tyckte jag det lät lite bekant,
så jag frågade hon som stod med mig,
och hon sa öööhhhhmmmm..... Är det inte de där.... Eldkvarn?

Anledningen till att de får en så stor del av inlägget,
är att jag är lie förvånad.. Jag har alltid trott att de är kända
och att jag åtminstone hade hört EN låt av dem, men nope.
Jag har hört namnet, men inget annat.

B är uppe och dricker kaffe.
Han frågade om jag vill ha,
men jag är sugen på hans kokkaffe..
Får väl se sen om jag kan få honom till att göra det.

Kommentarer

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0