Baby(o)lycka

Mina ancistrusmalar, fick ju bebisar för nån månad sen.
Av den kullen, var det tre stycken som överlevde.
Sen fick de en kull till, och än så länge, verkar alla ha klarat sig.
För ett par veckor sen, fick de lite nytt vatten..

Öhö... Nu samsas tre kullar i karet.
Börjar bli dags att flytta över de tre största till det stora karet.
Funderar på att flytta över föräldrarna också,
så det inte blir fler bebisar.

Eller flytta över den bruna honan och köpa
och sätta in en guldhona, till hanen.. Han är ju guldig.
Tyvärr blir alla bebisarna bruna, efter mamman.

Kan säga att de äter ENORMA mängder algkex.
Vet inte riktigt hur man ska kunna öka algväxten.
Har redan stoppat i en hel del växter.

Kommentarer
Postat av: www.dentatuerademamman.com

Berättar du om fiskar eller vad är det?

Om du kollar på min sida i dag så får du se/höra en väldigt vacker sång sjungen av min dotter på ett bröllop i lördags.

2008-07-07 @ 20:27:05
URL: http://www.dentatuerademamman.com
Postat av: ullrika

kräftor va?

vad gör du med dom sen?

mumsar dom?

2008-07-07 @ 23:43:38
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: Annika

Men får du bebisar på dina????

Jösses vad kul!!!

Hade själv en hane, visserligen vanlig brun....men som jag älskade den!!

Han fick ngt som vi kunde diagnostisera som "pop-eye", han gick tyvärr inte att rädda. :-(

Har precis köpt ett till akvarium (Innehållandes några beg. fiskar) och ta mig 17 var det inte med en ny!!!

Jättesöt och "taggig". :-)

2009-01-09 @ 07:57:22
URL: http://acka.bloggagratis.se

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0