Bulgur

Googlade bulgur och fick upp följande info:

Bulgur anses vara ett av de äldsta preparerade livsmedlen i världen. I bibeln finns referenser till bulgur under namnet arisah som indikerar att man i Babylonien åt förkokt vete redan för 4000 år sedan. Ytterligare stöd finns för att man i Egypten och Israel använde bulgur redan ca 1000 f.Kr.

Vet inte om jag ska tolka det som att den fullständigt
okände kocken tyckte att jag var ful och ville ha ihjäl mig?

Hehe, nejdå... Men det är ju en j-a tur att man är vaken.
Jag har ju inte koll på hur alla konstiga grynsorter, ser ut.
Men jag misstänkte at det var nåt vetetjohejsan.


Kommentarer
Postat av: Kotteby

Hur vet man att arisah är samma som bulgur? Eller skrev man såhär för över 2000 år sedan:



- Ja, här sitter vi och äter "arisah", som ni fisförnäma människor kallar för bulgur.

2008-07-19 @ 10:04:17
URL: http://kotteby.blogg.se/

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0