Fusk

Alltså... Vissa människor...

När jag gör en demo, börjar jag alltid med att be kunden om namn.
Utan dessa namn, får jag inget fortsatt jobb.
För att inspirera kunden till att få ihop minst 25 namn,
får de en gåva av företaget, om de lyckas.
Kraven är att det måste vara sammanboende par
och de måste finnas på området där jag jobbar.
Vad har jag för nytta av namn jag inte kan köra till ändå?

Förutom att jag är VÄLDIGT noga med att tala om,
vilka sorts folk de får skriva ner, så står det klart och tydligt
på listan. Jag skickar in listan till bokningsavdelningen,
och OM det är en godkänd lista med 25 sammanboende
par, inom rätt område, så skickar företaget presenten.

ÄNDÅ får jag listor med namn, där det både är singlar
och folk i helt fel område... Min fråga är...
Varför gör man sig besväret med att hitta 24 namn,
som uppfyller kraven och sen skriver i en från 20 mil bort?

Tror de inte att bokningen märker om namnen inte stämmer?
Eller tror de inte att JAG märker om jag skulle få en tur
som ligger utanför mitt område??

Eller tror de att företaget skickar ut 800-kronors-presenter till folk som
NÄSTAN gör en lista? Det hade inte jag heller gjort.
De får ju sina möbler tvättade och rengjorda ändå,
och det kostar dem inte en enda krona.
Presenten är ju bara en bonus.

Inte bara det... För när de skickar mig till singlar,
så får jag inte betalt för demon...
Det förklarar jag för dem, när de fyller i listan.
Varför ta upp ca 6 timmar av min tid +
en massa bensin, när jag inte får betalt för det ändå??

Jo, för att de tror att de ska få presenten, genom att fuska.

Mänskligheten är så sanslöst kass i hjärnan, när det vankas gratis.

Kommentarer

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0