Lördagsmiddag

Nu har jag och barnen varit och grillat.
Jag gjorde en currykryddad risröra,
med grönsaker, grädde och svamp,
som vi hade till det grillade köttet.

Sonen pep, för jag inte hade tagit med chilisås.
Det MÅSTE han ha på ris, säger han...
Jaja... Han blev mätt ändå.
Köttet var gott, tyckte han i.a.f.

Jag får nog sätta om förbandet på fingret igen.
Halva nageln har lossnat från nagelbädden
(inte trillat av alltså)
och när jag råkade stöta till innan,
så kändes det som om nageln skulle lyftas av helt.

Det gjorde inte ont, men det kändes jäkligt obehgligt,
kan jag meddela.

I övrig, kan jag tala om att B-abstinensen
börjar bli rätt stor faktiskt.
Har sovit många nätter utan honom nu,
så närhetsabstinensen förstärker saknaden av B i allmänhet.

Kommentarer
Postat av: Wille

orkar inte skriva mer



god natt vännen

2008-07-05 @ 20:56:55
URL: http://btwilen.blogg.se/
Postat av: Hanna

haha en pipande son låter inte nådigt det. Hoppas han slipper leva utan chilisås!



Men hur lång tid tar det innan man uppskattar ensamheten? jag orkar inte vänta på det. är galet otålig :P

2008-07-06 @ 19:48:19
URL: http://njorun.blogg.se/

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0