Exotiska Sverige #2

När jag slutade nian för måååånga år sen,
var vi på skolresa till Österike.
Det var alltså andra veckan i Juni.
Efter ett par dagar, började det HAGLA.
Även om haglen smälte rätt fort,
så kändes det ändå väldigt udda.
De har ju sommar i Juni, precis som vi.
Sånt händer ju inte i Sverige...
Eller gjorde inte, på den tiden.
(t0tta börjar bli gammal)

Idag vaknade jag av världens ösregn.
Det åskade och öste ner vatten från himlen,
som om någon dragit ur proppen, däruppe.

Sen avtog det, och när det startade igen, var det inte regn.
Det var HAGEL!!!.. Och inte LITE hagel...
Det var massor.. Och det smälte inte bort heller.

Åter igen... Man behöver inte åka utomlands.
Man kan stanna i Sverige och uppleva allt här.

(nåja, det mesta i.a.f)

Jag ville inte gå ut längre än ett steg på balkongen,
så ni får hålla tillgodo med det som landade där.


Kommentarer
Postat av: joel

spara hagler i kylen och använd det som snöbollar om en vecka inne på ica.. du är garanterat enam...

2008-06-14 @ 12:04:01
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0