Om vi är lite allvarliga...

Jag har nog vid tidigare tillfälle,
nämnt att jag inte gillar TV.
Enda gången, jag startade TV:n ALLS,
var på tisdagarna kl 21, på TV4.. House.

Men de som har följt mig och min blogg,
vet också, att sen jag började jobba, har jag missat
samtliga avsnitt.

Vad jag ogillar ännu mer än TV...
Kan t.o.m sträcka mig så långt att jag använder ordet "hata"
är TV-licensen.

Jag startar aldrig TV:n...
Inte ens när mitt internet ligger nere..
Jag diskar hellre..
Min dotter, är den enda som brukar SVT,
och i mitt hushåll innebär det Bolibompa,
2-4 ggr/månad.

Apparaten, detta ses på, är en 21" TV,
som jag har betalt 3000 kr för.

Jag tycker den summan räcker MER än väl.

Efter att ha läst det här inlägget, så är jag ärligt talat sugen
på att ge bort TV:n till grannen
och skicka in dottern där, när det är dags för barnprogram.
Bara precis för att få driva igenom en avanmälan.

Kommentarer
Postat av: ullrika

den är diskussionen är såå gammal men aj lööv it!



som du vet betalar du ju för att ha en TV-mottagare (vilken som helst, i datorn eller en traditionell apparat). vad du betalat för själva mottagaren är alltså helt egalt! jämför med fordonsskatten. du betalar för att du har en bil. om den sen rullar 8000 mil på ett år eller står på garageuppfarten spelar ingen roll!



skatter kan man hata (eller älska?!?). de finns där. och då är det bara att betala.



va glad att du inte röker! då hade du kunnat snacka om att betala för mycket i skatt :)



tjo!

2008-06-15 @ 23:52:31
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: ullrika

men du. pliis. har du medvetet missuppfattat mig?! not alike you ;)



tv-licens är en statlig avgift. kalla den nåt annat än skatt om du vill! du kallar ju momsen för skatt - det är ju typ samma sak.



om bilen är avställd får du ju inte ens rulla den ur garaget med motorn igång, trodde det var självklart att du skulle förstå att jag menade ett påställt fordon!!



exemplet med ciggisarna tog jag med för att det där läggs på otroligt mycket kosing till staten, trodde det var det du ville komma ifrån?



nu är jag megatrött. måste försöka sova! du med!

tjo!

2008-06-16 @ 00:43:15

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0