t0tta+Kermit=Sant

Nej, jag muckar inte gräl med Miss Piggy.
Det är inte många som skrämmer mig,
men henne hade jag inte haft en chans mot.



Nej, jag pratar om en annan Kermit... Min Kermit.

B har fixat en bil till mig.
En Citroen XM. Den är grön.
Faktiskt en snygg, grön färg.
Foto kommer senare.

Vi var ute och tittade på den nu. Jag hann bara se den nån sekund,
när vi hämtade den, för jag slängde bara av B,
och fick köra direkt, till en visning.

Nu när jag stod framför den och tittade,
så började jag fundera på vad den ska heta.
Den måste ha ett namn.
Den har liksom bara ett personligt utseende.

Bettan, fungerar inte.
Bettan är en Volvo.
Har alltid varit och kommer alltid att vara.
Min mamma har döpt sina bilar (och fåglar)
till Charlie, så det går ju inte.

Men.. Den är ju grön.. Och B har ju en "padda"...
Även om den är blå... Så det blev "Kermit".

Många grodor blir det... Eller nåt.

Nu är jag tröttare än Joels tidningsbil,
så nu ska jag gå och lägga mig..

Natt natt.

Kommentarer
Postat av: egoelin

den där B får gärna fixa en bil te mej oxå :D

2008-06-23 @ 22:11:48
URL: http://egoelin.blogg.se/
Postat av: ullrika

Ååh! Vill se gröna Kermit nuuu!!

2008-06-23 @ 23:45:29

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0