Ont, ont, O N T!

Det är inte ofta man har ont så man spyr.
Tror det bara har hänt mig en gång tidigare i livet,
och det var under ett gallstansanfall,
när jag väntade min första telning,
för över 12 år sen.

Men inatt var det dags igen.

Färst vaknade jag av att jag hade sjukt ont i fingret.
Försökte ignorera det, men det gick inget vidare.
Sen gick jag upp och tog tablett,
smorde in det med Xylocaingel och Iprengel,
och medan jag gjorde det, blev jag helt snurrig,
och höll på att svimma 3 ggr.

Fingret lugnade ner sig och jag la mig.
Fast jag tror att det var Bs förtjänst att det lugnade sig,
lika mycket som medicinerna.
Han höll om mig, tröstade mig och klappade på mig.

(Nej, jag vet att man inte brukar använda ordet "klappa"
när det är två människor, men det låter helt enkelt kuligare.)

Så jag lyckades somna.

Ett par timmar senare, vaknade jag av
ett värkande finger, snurr i skallen,
genomblöt av kallsvett på hela kroppen,
och en mage som talade om för mig,
att oavsett HUR snurrig jag var i skallen,
så hade jag ca 25 sekunder på mig,
att hitta något att spy i.
Generöst av den.

Jag vinglade ut till toaletten så fort jag kunde,
och mycket riktigt. Där kom det.
Så jag fick tömma papperskorgen,
hälla i lite vatten och sen vingla in till sängen igen.
Om möjligt, ÄNNU blötare av svett.
Varpå jag somnade av ren utmattning/snurrighet.

Idag är det lite bättre.
Men visst börjar det kännas som en bra idé att
hälsa på farbror doktorn, ge honom fingret och säga "Laga mig".

Fast det får vänta till onsdag.
Jag har en visning, nu om en timme
och imorgon, har jag 4 visningar uppe i R

Kommentarer
Postat av: ullrika

Men herregud! Vad är det med ditt finger? Vad har du gjort? Hur kan det göra såhär med dig?! Det här är ju inte klokt för böfvelen.

2008-06-29 @ 16:38:25
Postat av: egoelin

Men lilla vän. Nu går du bannemej te doktorn. Jag ä villig å lägga en tia till för din skull :D

2008-06-29 @ 18:25:50
URL: http://egoelin.blogg.se/
Postat av: Lilla Mamma

Så du har fortfarande INTE kommit till läkaren?????

2008-06-29 @ 19:17:27
Postat av: Wille

Det är inget kul, jag har testat att spy av smärta och det önskar jag inte värsta ovänn, jag kommer ta tidig kväll ble vansinnignt trött efter träningen.



Ha en så bra kväll du kan under omständigheterna

2008-06-29 @ 19:34:41
URL: http://btwilen.blogg.se/

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0