Hemma

Resten av dagen har förflutit utan problem eller fler test.
Budskapet gick fram till den lille ändå,
så när jag körde dem hem, kändes det som att
vi hade kommit på god fot igen.

Men det är bra, för då vet jag att han lyssnar på vad jag säger,
även om han låtsas att han inte hör.

Ska sova hemma inatt för B jobbar och jag
ska tillbaka till Onkel Toms stuga imorgon.
Kommer kännas mycket märkligt.
Tror jag kan räkna gångerna jag har sovit hemma,
sen jag träffade honom, på en hand.

Och jag kommer inte träffa honom alls imorgon heller.

Ja, jag VET att man SKA vara ifrån varandra när man precis har träffats,
men det betyder inte att jag gillar det..
Eller att jag inte kommer sakna honom.

Fy F*N vad jag har frusit sista timmarna.
Det blåser ute och då blir Bs hus kallt.
Och eftersom där inte skulle vara någon hemma ikväll,
så var det ju inte lönt att elda.
Så när jag körde hem hans barn,
frös jag så om händerna, att det gjorde ont.

Gissa vem som har placerat sig på "Mest aktiva"-listan idag..
Om än långt nere =)

Kommentarer
Postat av: Josephine

Svar: Tack, vad underbart du gilla min blogg:) Värmer hjärtat. du har superfina fäger på din design, jättefint. Vad skönt att stöta på en svensk som känner till finlandssvenska, det är inte så ovanligt att folk inte känner till vår minoritet:) Men visst är det coolt, och det passar ju så bra: Sant, helt enkelt :D

2008-03-02 @ 20:14:52
URL: http://mumintroll84.blogg.se
Postat av: Sofie

Du kanske? Hihi!

Ha en underbar söndagskväll!
Gå gärna in på min blogg och tävla om ett hemligt pris!

/s

2008-03-02 @ 22:00:15
URL: http://sofie1994.blogg.se
Postat av: Annelie

Jag såg dig allt på listan när jag loggade in=)

2008-03-02 @ 22:18:31
URL: http://rospinglan.blogg.se

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0