Tant t0tta är elak

Idag bestämde jag mig för att observera.
Och objekten för mina observationer är Bs barn.

Att jag tycker att B är i det närmaste perfekt,
lär väl ingen ha missat?

Jag tycker mycket om hans barn också..
MEN!!
Jag har aldrig sett dem behöva lyfta ett finger själv.

Så idag lät jag dem bara vara.
Jag ställde inte fram frukost åt dem.
Jag anser att om man är 12 och 10 år,
så ska man klara att inte bara fixa frukost,
utan även klara få fram det till de övriga två.

Jag är medveten om att det KAN bli kaos...
Jag är även medveten om att det är en sån sak,
som kan få B att undra om jag är en alien och ett psyko.

Jag är också väldigt väl medveten om att det INTE är min plats
att uppfostra hans barn på något sätt.
De har en mamma och en pappa,
och det är de som bestämmer hur barnen ska uppfostras.

Men jag måste veta..
KAN de ta hand om varandra om det behövs?

Utslag och reflektioner om mig som mamma till MINA barn kommer...

Kommentarer
Postat av: joel plus loppan

VANN VI!!!

2008-03-02 @ 12:13:36
Postat av: Hanna

Klart ungar ska kunna laga mat!! Jag är mycket nyfiken på hur denna observation kommer fortlöpa..

Vaddå gratis? :O Vi har ju - i bästa fall - den
trista utgiften med preventivmedel. Och i värsta fall en unge, och de.. det kan jag tala om för dig.. de är inte billiga i drift!

2008-03-02 @ 12:17:52
URL: http://njorun.blogg.se

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0