Vad göra?

Jag kan konstatera tre saker.

Nummer ett.
I barnens värd, innebär det att
om den vuxna inte är i samma rum,
så är den automatiskt döv.

Nummer två.
12-åringen och 10-åringen KAN om de bara vill
(eller är tillräckligt hungriga)

Nummer tre.
Det är synd om mina barn.
Mina barn anser inte att de har några regler.
Och när folk frågar mig VILKA regler jag har för mina barn,
så kan jag inte svara konkret.
Men jag är hård mot mina barn. RIKTIGT hård.

Jag och Bs lille är INTE överens just nu t.ex...
Jag pratar med honom och då går han bara ifrån mig, utan att svara.
Vänder medvetet ryggen åt mig för att demonstrera att han inte vill prata med mig,
och fortsätter titta på TV.

Det är inte lätt att veta hur man ska göra i en sån situation,
med andras barn.
Hade det varit mina egna, hade jag stängt av TV:n
och sen hade de kunnat få titta igen när de hade bett om ursäkt.

Men på nåt sätt, känns det som om jag måste ha Bs tillstånd,
för att få behandla hans barn som mina egna...
Vilket ju inte stämmer överens med deras uppfostran, bevisligen.

Han är snart 6 år..
Tips?

Kommentarer
Postat av: Annelie

Oh, ren trots till 100 %. Antingen är det åldern som spökar, eller så är du ett hot och en hemsk människa som kommit och tagit pappan ;-/
Samråda med killen och hör att det är OK att få fria händer där.
Jag skulle vara snäll men bestämd. Helt enkelt tala om hur läget är...men inte behöver jag försöka säga goda råd till dig, du kommer komma på det bästa för er situation =)

2008-03-02 @ 22:23:35
URL: http://rospinglan.blogg.se

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0