Får ej kastas...

Fick ett kedjebrev i min mail idag.
Rubriken löd:
"Får ej kastas innan du läst det!"
Man kan ju gissa att det är kedjebrev,
men eftersom det var från en mycket nära väninna,
så var jag ju tvungen att kolla det först.

Det började med ett par historer..
Den första om en tjej som hade struntat i att skicka det vidare.
Hon dog i en bilolycka.
Den andra om en tjej som inte hade så många mailvänner,
att hon KUNDE skicka det till hur många det nu ska vara.

Efter det slutade jag läsa.
Och nu sitter jag och undrar...

Om de här två tjejerna, nu har dött i bilolyckor.
HUR vet då författaren att de INTE har skickat det vidare.

Min andra fråga...

Om mailet nu INLEDER med att tala om att de två har dött...
VAD var originalbrevet???

Typ:

"Hej!

Nu kommer du inte skicka vidare detta till dina vänner,
så därför inleder jag med att tala om att detta kommer bli ett kedjebrev,
och du kommer dö i en bilolycka, för att du inte skickar det vidare.
För att du inte ska känna dig ensam, så kommer jag även skicka det till Emma,
som inte HELLER kommer skicka det vidare, så hon kommer också dö i en bilolycka.
Ha det gott, dina sista timmar i livet =)

Kram Anton"

Snyggt.. Med såna vänner.. Vem FAN behöver ovänner???

Sen dyker det upp ytterligare en fråga.
Min väninna borde veta vid det här laget att jag ALDRIG skickar vidare.
Innebär det då, att hon har skickat det för att hon vill att jag ska dö?
Eller för att OM det nu skulle stämma, så är det bättre att jag dör,
än att hon gör det? Nice.

Och ytterligare en fråga...
OM jag nu faktiskt SKULLE dö i en bilolycka imorgon.
Hur skulle min väninna må resten av livet då?
För det första, måste hon ju ha världens ångest,
för att hon ju faktiskt har tagit livet av mig,
och för det andra måste det ju bli ett smärre h-e,
att ALLTID känna sig tvungen att skicka vidare sån skit,
för då har man ju fått "bevisat" att man faktiskt DÖR om man låter bli.

Jeeezzzz....

Kommentarer
Postat av: Caroline

Svar: Instämmer! Det var bättre förr!



Och om det där emd kedjemail/kedje-sms... Herregud, jag blir galen på det!!

2008-05-21 @ 15:47:29
URL: http://karlssoncaroline.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det finns bara ett bra sätt att göra med kedjebrev, BRÄDD DET!!!!!!!!!

2008-05-21 @ 20:50:07
Postat av: ullrika

när jag var liten var kedjebrev (som då kom per post, med frimärke) ett tecken på att du var "populär" och hade vänner!



det tråkiga är att många av de där PP-mailen är jättefina och har ett fint budskap, men jag vill inte skicka vidare i vilket fall. "vågar" inte. typ.



(är det bent? har jag gissat på börje?)

2008-05-22 @ 12:09:05
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: ullrika

nänänä. inte DOM breven. jag menar dom gulliga som säger typ "tänk på att tala om för din vän att du tycker om henne/honom" och att "leva livet medan tid finns". jag har fått massor av gulliga powerpoints i den stilen. och de flesta säger inte ens "du dör om du inte skickar detta vidare"!

2008-05-22 @ 12:20:59
Postat av: Hanna

Haha vi borde starta ett kedjebrev som uppmanar folk till att bojkotta kedjebrev!! Klockrent!



Hur gör du för att få huvudet att sluta snurra då? Jag ogillar det starkt. Varför kan man inte bara vara lycklig och sluta oroa sig?

2008-05-22 @ 13:54:31
URL: http://njorun.blogg.se/
Postat av: ullrika

give me en epostadress och jag skickar mysigt kedjebrev! lovar! inge måsten eller du kommer dö ;) bara fina tankar!

2008-05-23 @ 00:46:16
Postat av: joel

Ända sanna sättet att lösa problemet på måste vara att skicka 78 kopior tillbaka till den som skickade mailet från början..



Dp måste hon skicka det till 78 gånger så många annars dör hon 78 gånger..



Och det kära t0tta, det är en jävligt hård död...

2008-05-24 @ 04:06:17
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0