Växeln hallå..??

Ibland tror jag f*n att svenska folket går in i någon form
av sluta-tänka-på-kommando-symbios, eller nåt...

Både jag och B har fått SMS om att man ska bojkotta
bensinmackar. Datum och åtgärd skiljer sig,
men i det stora hela handlar det om att man
nu i slutet av veckan, ska protestera mot bensinskatten.

Visst, fin tanke... MEN!!!
Var finns logiken?

Jag är beroende av drivmedel. Jag kan inte jobba utan.
Om jag inte kommer ha tillgång till en mack i helgen,
så kommer jag naturligtvis att tanka INNAN.
Alltså.. Staten får in exakt lika mycket pengar ändå.

Och om jag skulle få slut på bensin,
så ska de ju inte inbilla sig att jag sitter 10 mil hemifrån
i två dygn och väntar på att deras protest ska vara över.

I vissa av SMS:en står det att man inte bara ska låta bli att tanka,
utan även låta bli att handla allt annat på mackar också.

Då har jag två frågor...

Om jag slutar jobba kl 23.45 på söndag kväll,
har en hel timmes körning hem och är törstig...
Är det någon som på allvar tror att jag iNTE kommer
köra in på det ENDA stället som har öppet (nämligen macken)
och köpa något att dricka?

Om någon tror det, kan jag bara säga.. Tänk igen.

Min andra fråga...
Varför ska vi straffa mack-ägarna..
Är det DERAS fel att bensinskatten är så hög???

Tänk nu om de ilsknar till på hela skiten och kör en
internprotest, så varenda mack är STÄNGD hela helgen.
Vad skulle demonstranterna säga då?

Jag kan bara filosofera och bilda en egen teori.

Svenskarna är så uttråkade och i avsaknad av laganda,
att när det dyker upp någon form av kedjebrev,
eller mass-åtgärd,
som att bojkotta bensinmackar,
tända ljus i fönstret för döda barn,
adoptera ett ritat hjärta och lägga på sin internetsida,
för att visa att man tänker på stackars barn och allt annat trams,
så slutar svenskarna tänka helt och bara lyder, som nån j-a zombie.

Gissa vad, mina små zombie-vänner.

Engla och Helene, blir inte levade, om jag så eldar upp hela huset...

Misshandlade barn, blir inte mindre misshandlade om jag så fyller
hela bloggen/hemsidan/profilen, med små hjärtan...

Och regeringen skiter högaktningsfullt i om vi förstör
hela helgen, för de stackars mackägarna som blir drabbade.


Och sist men inte minst..
Nej, ni BLIR inte bättre människor för att ni gör alla de här sakerna.
Eller för att ni ser ner på oss som vägrar och tycker att vi är onda och kallhjärtade.

Man kan ju istället undra..
Tycker folk så illa om sig själva,
att de måste HITTA PÅ nån helgon-gärning,
för att höja sig själv och få känna sig goda?

Eller är det bara som jag skrev innan...
Så att folk bara slutar använda den grå sörjan bakom pannbenet?

Kommentarer
Postat av: Linda

Tackar tackar :)

2008-05-21 @ 22:52:37
URL: http://lendaa.blogg.se/
Postat av: ullrika

slutade läsa efter "fin 'tanke*" för jag var så full i skratt...!!



Tias har ett nytt namn: Biff?

2008-05-21 @ 23:52:06
URL: http://akirllu.blogg.se/

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0