Söndagsbilister

Kristianstad, måste vara den märkligaste staden,
jag någonsin har kört eller åkt bil i.
Och då ska det tilläggas att jag åkte bil 12 timmar om dagen,
5 dagar i veckan, under 6 månader, i Malmö...

Vi rullade in i Kristianstad...  Inget konstigt.
Väninnan ringer och får vägbeskrivning.
Vi får reda på att vi ska igenom ett antal trafikljus.
Fortfarande inget märkligt.

Vi närmar oss första ljuset... Det är grönt...
Grönt ljus, gillar vi... Har en bil framför oss.
Vad gör han?? (Och jo, det var en han)
Han STANNAR.. Precis som om det var rött ljus...
Sen bara står han där.. Och väntar på.. Ingen aning...
Jag väntar en stund, men sen blir jag tvungen att tuta.
Då körde han åt höger.. Utan att blinka...
Förmodligen visste han inte var han skulle,
men inte fasiken, ställer man sig väl
MITT I ett trafikljus och kollar var man ska??

Sen kommer vi till en järnvägsövergång...
Där är det rött och ett tåg kommer...
När bommarna gått upp, så kör folket...
Jag tror 3 bilar, hade hunnit över INNAN rödljuset slocknade.
Jag vet inte om de har trafikregler där, som jag inte känner till.

Vid närmare eftertanke, så var det kanske inte orten,
utan bara dagen rent generellt...
För när vi skulle köra från torget i Eslöv,
och svänga vänster mot Fridasro,
så kommer det en bil från Norregatan och ska köra rakt fram.
Jag får ju naturligtvis inte svänga vänster,
förrän han har kört. Men han flyttade sig inte...
Rörde sig inte en meter...
Till sist var jag tvungen att köra, för vid det laget,
hade korsande trafik, hunnit få grönt.
Helt sanslöst.

(Detaljerade beskrivningar av händelsen i Eslöv,
är med för om någon med kännedom om Eslöv,
läser och föreställer sig vad som hände.)

Kommentarer
Postat av: EgoElin

Jag skulle platsa där..jag fattar ingenting när jag ska köra bil i storstäder :D Tanja å jag har mottot "kööör bara"

2008-10-20 @ 10:19:08
URL: http://egoelin.blogg.se/
Postat av: Kotteby

En en.

Tokigt det ser ut.

En en är en buske. En enbuske.

En en.



Hahah.....ja, jag är lite trött. Och från Göteborg. Och i Göteborg stannar vi inte på grönt ljus. Men vi skrattar åt t.ex. En en....

=)

2008-10-20 @ 10:43:24
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Hanna

Vilket är anledningen till att jag undviker att köra bil, så mycket det går :P



och ja.. ska väl erkänna att det ingick lite vin i den notan då också ;)

2008-10-20 @ 12:51:23
URL: http://njorun.blogg.se/

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0