Fy

Idag är ingen bra dag.
Det är tvättäkta höst ute.
Jag är av någon anledning, trött så ögonen
både rinner och går i kors.
Och den förbaskade förkylningen,
är inte ett dugg bättre.

Dagen är nog inte så bra för B heller.
Han är lättirriterad, och allmänt disträ.
Att fråga honom nåt, är knappt lönt,
för antingen är han så upptagen med sina egna tankar,
att han inte hör, eller ännu bättre... Så han svarar på något annat
än det man frågar *skratt*.

Han ska dessutom jobba natt,
och fick inte alls sovit så länge,
som han skulle ha gjort imorse.
Stackaren.

Och jag kom på att jag MÅSTE hem idag..
Kabelnissarna kommer imorgon,
och då måste jag vara hemma.
Jag vet inte hur dags de kommer heller.

Lite pinsamt, om jag ska vara ärlig.
Jag har haft två inneboenden i två veckor,
och de har lämnat efter sig både saker
och en massa stök och disk. De ska komma och städa,
säger de, men det blir bara uppskjutet.
Vilket leder till att jag blir tvungen att släppa
in två okända kabelnissar, i mitt väldigt stökiga hem.

Tänkte dock kidnappa en påse äpplen från Bs träd,
och ta med hem.
Jag är inte så förtjust i äpplen annars,
men Bs mamma, var ute och plockade en påse igår.
Medan jag skalade och skivade äpplena, till hennes
äppelpaj, som hon skulle göra, så fick
jag smak på hans äpplen, och de är supergoda.

Och konstigt nog, blev de jättegoda i pajen också.
Jag gillar inte varma äpplen annars, men
smaken på dessa, är helt ok. Och det fungerade
bra med glutenfritt mjöl också. Mums.

Gäsp på er.

Kommentarer
Postat av: sofie algeson

jag hoppas den blir bätre i morgon.

2008-09-15 @ 17:35:26
URL: http://sofiealgeson.blogspot.com
Postat av: Annelie

Det skulle jag aldrig i hela livet tolerera.De är väl bara för dom att komma och städa?

Äpelpaj är kanongott=)

2008-09-15 @ 20:51:58
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: Marie

Ja fy för hösten - både med och utan äppelpaj. Mörkt, kallt, regnigt och inte alls så vackert som många babblar om. En utpräglad vår- och sommarmänniska är vad jag är.

2008-09-16 @ 09:05:23
URL: http://leyaridgeback.blogg.se/

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0