Hmm.. Lite pinsamt?

Vi satt och tittade på "Fråga doktorn" innan, jag och B.
De intervjuade Tomas Di Leva.
I intervjun, pratar Di Leva om sin son "Cosmo".
Nu kan man tycka vad man vill om både Di Leva och namnet "Cosmo",
men det var inte det som var pinsamt, utan kvinnan,
som gjorde intervjun....

I slutet säger hon något om sonen och kallar honom för "Kosmos".
Till saken hör, att om man säger "Cosmo", så blir det
lång vokal på slutet, men säger man "Cosmos", så blir o:et kort.

Alltså.. Kåssmo och Kåssmåss. Rätt stor skillnad.

Vilket innebar, att trots att Di Leva, bara 30 sekunder tidigare,
nämnt sin son vid namnet "Cosmo", så säger kvinnan typ "Ta hand om Kosmos".

Så opåläst, FÅR man inte lov att vara...
Man såg att Di Leva reagerade, men han var artig nog att inte säga något.

Pinsamt.

Kommentarer
Postat av: Helena

Nae, va pinsamt!!

2009-01-13 @ 10:54:52
URL: http://helu76.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jag trodde till och med att ungen hette Cosmos. Bra att du väckte mig ur denna dvala av okunskap. Men apropå föregående inlägg - vem är Johan Lans? ;-) Grattis till ettårsfirandet, förresten!

2009-01-13 @ 14:49:34
URL: http://karlssoncaroline.blogg.se/

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0