Hmm

Hur mycket måste man ta för ett underbetalt jobb egentligen?
När jag fick jobbet, fick jag reda på att jag måste ha håret innanför kläderna.
Hästsvans, duger inte.
INGEN annan med långt hår, måste det, bara jag.

Nu har det dessutom börjats gnälla över min piercing i näsan.
Märk väl, att kunderna INTE har klagat, utan det är
olika folk, högre än mig i hierarkin,
som tycker att jag ska ta ut den, för folk KAN ta illa upp.
När jag säger att det inte går, eftersom det växer igen,
omgående och jag efter arbetsdagens slut, inte kommer få
i den igen, säger de "ja, men du kan ju ha ett plåster över".

WTF??!!?? Skulle det vara snyggare att ha ett jävla PLÅSTER i nyllet???

För att inte tala om ifall jag måste handla efteråt..
Ska jag springa omkring med svart plåsterklister, på näsan då?

Om man då betänker att jag liger på en timlön på 20 kr
UNDER de sämst betalda inom vården....
OCH att jag inte får ut en enda, extra krona i slutet av månaden,
eftersom de ändå drar av lönen, när jag ska få pengar.

Nee.. Känns inte som det är värt det, faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Tråkigt när dom gnäller. Men tyvärr börjar samhället bli så här överlag.

Ha det så fint!

2009-03-02 @ 20:16:13
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: ullrika

men du. vad är det som är fel på piercingen? är det en kedja som hänger ner från snoken som OM du är förkyld kan leda ner rinnande snor över maten du serverar?



annars. sätt ett plåster över då. och tjata till dig högre lön. välvilja är alltid ett bra förhandlingsargument!



hejja!

2009-03-03 @ 00:28:48
URL: http://akirllu.blogg.se/

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0