Nattfilosoferingar..

Om jag slutar raka ben och annat,
för att män inte rakar det, så är jag äcklig. Inte jämlik.
För det är negativt för killarna.

Om jag däremot protesterar mot att kvinnor ska tvingas göra värnplikt.
Då är jag könsdiskriminerande, eftersom det jag säger är negativt för killarna.

Kan det inte bara vara tvärt om?
Killarna gör som vi istället...
De rakar benen och slutar kriga.

Så jämlikt det hade varit... Och nog hade världen varit aningen bättre i sin helhet?

Jämlikt, lent och fridfullt.....


Kommentarer
Postat av: ullisar

näää.. tycker du ärligt att det skulle vara äckligt med orakade ben? är inte det där en grej vi tjejer intalar oss alldeles galet? jag tror faktiskt det. klart det känns ovant och lite läbbigt med håriga ben, men äckligt är det inte. fast jag är kanske unik i sammanhanget :)



å ja. jag har lena ben. men när jag var gravid... nja.. det gick ju liksom inte att komma åt så bra...! :)

2009-05-15 @ 13:16:08
URL: http://ullrika.se
Postat av: t0tta

Nej, JAG tycker inte det är äckligt, men när jag skrev ett annat inlägg för länge sen i ämnet, så kommenterade ett flertal män att DE tycker det.

2009-05-17 @ 01:09:47
URL: http://t0tta.blogg.se/
Postat av: ullisar

näää?! är det sant? sicka ena. fast jag tror ändå dom skojade :)

2009-05-17 @ 13:34:50
URL: http://ullrika.se/

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0