Gott Nytt År

Vi ska äta julmat idag.
Jag var ju ensam hemma på julafton, så då blev det inget.
Eftersom jag inte jobbar, så har jag ju inte varit på nåt julbord heller.
Så just nu håller jag på att laga risgrynsgröt.
På 3 liter mjölk och 1½ liter vatten.
3/5 ska ätas till efterrätt och 2/3 ska förvandlas till hälsingsk grynkaka.
Sen ska det griljeras julskinka.
Och så hade jag tänkt tillverka en Janzons.
Kål och lutfisk och annat äckligt bjäfs, hoppas över.
Fördelen med att laga maten själv.
Man kan hålla sig till det man tycker är gott.

18.45 är det Grevinnan och betjänten.
Sen ska det öppnas julklappar.
Och sen blir det lite raketer och smällare.

Fullspäckad och förhoppningsvis rolig dag =)

Gott Nytt År på alla och hoppas alla får ett kanon kommande år.

Kommentarer

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0