Håh..

F*n att jag inte har nån kamera..
För försöka beskriva istället.

Jag har mitt sovrum i TV-rummet..
Och TV-rummet i det som ska vara sovrum egentligen..
Vilket innebär att NU har jag balkong till TV-rummet..
(fattar inte varför man bygger balkong till sovrummet)

Anywho..

I det som nu är mitt sovrum, har jag:

1 Byrå (80 cm bred).
1 STOR bokhylla i 3 delar.
1 Madrass på 150 cm som ska föreställa säng.
1 Skinnfåtölj med fotpall.
2 Dubbla klädesgarderober.
2 Billy bokhyllor.
1 Akvarium på 200 L med möbel.
1 Akvarium, 21 L.
1 TV-bänk med en 32" TV (trasig).
1 Ljusvägg i 3 delar.
1 Stort hörn-datorbord.
2 Köksstolar.
3 Pidestaler.
1 21" Datorskärm (och den är djupare än bred... enorm m.a.o)..
och 1 Surroud-system som bara står och skräpar eftersom TV:n är trasig.

Och detta har jag i ett normal-litet vardagsrum..
Eftersom jag har lika mycket möbler överallt
och ett överfullt förråd och likaledes klädkammare,
så har jag fått ta ett hörn i mitt redan övermöblerade "sovrum"
till att ställa saker som helt enkelt inte har någon annan plats..
Domkraft, bilbarnstol, bogserlinor, pantflaskor vissa verktyg etc, etc...

Men nu gjorde jag ett ryck.

Eftersom min dator har rasat och jag istället har en laptop från sent 1800-tal,
som är placerad på en köksstol bredvid min säng,
så står datorbordet mest och skräpar med den enorma skärmen på.

Och den snygga skinnfåtöljen, stod till ingen nytta, i stort sett osynlig
(datorbordet står nämligen bakom garderoberna).
Så jag lyfte ut fåtöljen, röjde vid datorbordet och ställde in alla småprylar där istället.

Och nu kommer vi till det jag skulle vilja fotografera. 
Fåtöljen har fått en alldeles egen hörna vid fönstret.
På fåtöljens innersida, står de tre pidestalerna,
med ljusstakar på och på yttersidan sidan, står ljusväggen..
Så om man tänder alla ljusen och sätter sig i fåtöljen,
så sitter man i stort sett helt omsluten av ljus (brandsäkert placerade givetvis)

Oavsett vad man tycker om värmeljus, eller levande ljus i övrigt,
så kan jag inte föreställa mig att NÅGON skulle kunna sitta i den hörnan
med ljusen tända, utan att få känslan av att vara på något helt annat,
betydligt mer rofyllt ställe än planeten Jorden.

Nu ska jag bara försöka få lika rätt på resten av råtthålet här.

Men först.. Middag.

*passar på att ge 08.an en STOR julkram också*image102

Tjo.

Kommentarer

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0