Julklappar

Jag fick de lyxigaste julklappar man kan tänka sig.

B köpte en ångtvätt till honom och mig.
Och polskor till Kermit.

Men framför allt.
3 hemmagjorda julklappar.
Av min dotter, fick jag en trätärning,
som hon har gjort själv i träslöjden,
av sonen, en klocka som han gjort själv i slöjden,
jättefina,
och av B, en ljusstake, som han har gjort själv.
Den är nästan lika hög som jag.
Skithäftig.

Tror faktiskt inte jag kunde ha fått bättre saker,
eller blivit gladare.

Jag hann inte ringa, sms:a och aila god jul
till folk igår. Jag höll inte på med telefon eller dator
över huvud taget.
Jag ägnade mig åt, mat, pynt, julklappar
och allt annat pyssel.

Men god jul och god fortsättning på alla.

B jobbade förmiddag igår också.
Det tog nog hårt på honom,
för klockan är strax 15.20 och han har inte vaknat än.

Kommentarer
Postat av: ullrika

tanken bakom klappen är den som gills; given med kärlek, mottagen med glädje!

2008-12-27 @ 00:34:46
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: Caroline

Pol-skor eller polskor som "från Polen"?

Förlåt. Jag är bara trött.

2008-12-28 @ 22:06:20
URL: http://karlssoncaroline.blogg.se/

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0