Barnnamn och åsikter.

Jag inser att jag är helt och grymt omodern, när det gäller just det.
Och det är min åsikt, till 100% och den står jag för.
Jag försöker inte ändra på någon annan,
säga att den har fel på något vis, eller komma med personliga påhopp.

Men...

När jag ser små, gulliga lintottar, heta namn som
Vilgot, Algot, Agda, Olga, Asta, Ernst, Fritiof, Adolf,
Moses, Salomon, Olena, Anton, Agaton, Albert, Östen, Göte...
Listan kan göras lång.. Så brister mitt hjärta.

VAR gång, undrar jag om mamman hade en så svår förlossning
att hon vill straffa sitt barn, med ett så hemskt namn.
Och nej, jag försöker inte göra mig ovän med nån...
Ett av namnen ovan, tillhör faktiskt ett av Bs barn.
Ledsen, men det är inte mindre hemskt för det.

Jag tycker det är RIKTIGT, RIKTIGT elakt att döpa sina barn till såna namn.
Min morfar heter Ernst.. Han fyller 91 år snart...
Man DÖPER INTE EN LITEN GULLIG POJKE TILL ERNST!!!

Kommentarer
Postat av: karin

oj då... kanske borde leta efter någon annan lägenhet...?

2008-03-17 @ 18:26:23
URL: http://annakarinmargaretha.blogg.se
Postat av: TU MADRE

130 000 , jo du. Jag har inte ens 130 000 besökare på en månad! :O

Höhö, hoppas Antonio och Alice inte är "fula" namn. Alice är faktiskt ett gammalt namn som en gammal gumma sskulle kunna heta... :O haha

2008-03-17 @ 18:30:24
URL: http://TUMADRE.blogg.se
Postat av: M..

Jösses, e du 14 lr?
Äldre namn är på modet nu, vilket då leder till att de inte längre kan klassas som gamla utan högaktuella.. Tycker personligen att det är riktigt fantasilöst med namn som Nova, Tindra, Viggo Liam t.ex..

2008-03-28 @ 13:24:08
Postat av: Anonym

Sen hoppas jag du är medveten om att namn som William, Wilmer, Alma, Alva, Elin, Agnes, Johan, Alice etc också är sk äldre namn, de har dock varit aktuella under vår tid längre än t.ex Vilgot och Svea..

2008-03-28 @ 13:28:02
Postat av: Mia

Jag kan ju bara säga så här =)
Skaffar jag barn så kommer inget av dessa namn du skrivit bli namnet på mina framtida barn. Jag är inte så inne på trenden "gamla" namn utan vill ge mitt barn ett ovanligt namn som jag vet att få, eller kanske ingen kommer att heta i Sverige. Varför? Jo för att jag har/hade Sveriges vanligaste för och efternamn tidigare, nämligen Maria Johansson :-(.

2008-04-03 @ 16:58:30
Postat av: sara

HAHAHAHA! jag kunde inte ha sagt det bättre själv ;)

2008-07-19 @ 19:18:55
URL: http://saraosmans.blogg.se/

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0