Hallå, det är magsårskontrollen...

Jag har aldrig vart med om ett jobb där man
har så mycket kontakt med alla på företaget,
även på de delarna av dagen, då man är hemma.
Controllern ringer och kollar, så man är vaken,
har koll på sina bokningar, har koll på allt annat
och har rätt anda och ger en massa säljtips.

Avdelningschefen ringer och ställer frågor,
eller skickar SMS. Rekryteraren, samma sak.
Top dog, har inte ringt än, men väl skickat SMS,
med peptalk och info.
Plus att man har obligatoriskt radiomöte,
en gång i veckan och morgonmöte en gång i veckan.

Jag vet att det fungerar och jag förstår fullt varför.
Men ibland, har man lust att mörda telefonen.

Gränsen mellan att peppa och att orsaka magsår,
är hårfin... Och jag är inte så säker på att de lyckas hålla den
balansen alla gånger.

Men men... I slutändan leder det till att den som inte knäcks,
blir en del av en stor, sammansvetsad familj...
Och det är ju lite mysigt.

Mot jobb.

Och bara för att reta Joel så...

Puss på er =)


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Mot jobb?

Och av vad jag har hört så kan man få uppblåst mage om man äter för många badbollar.

2008-05-08 @ 15:34:10
URL: http://rebcca.blogg.se
Postat av: Jennie

joobbigt :P

2008-05-08 @ 18:49:15
URL: http://hallon8.blogg.se
Postat av: svintoflickan 39

jo alltså jag vet...att Lea kan betyda att man är le..elak alltså..
men men de fick bli de ändå...:-)
dessutom är de från bibeln..och då var de två systrar som hete lea o rakel..varav rakel var mkt vackrare än lea....så de var väl inte heller så postivt...skratt.

nej nu ska jag umgås me min syster yster som är här.

kram

2008-05-08 @ 19:07:15
URL: http://www.svintoflickans.blogg.se
Postat av: Annelie

Nja...skulle nog inte själv uppskatta för mycket telefonringningar. Visar man att man tar ansvar och sköter sig, så tycker jag inte dom behöver göra så. Sen att man blir sammansvetsade är en helt annan sak.
Ha det fint!

2008-05-08 @ 21:07:31
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: scream and shout

Haha nej, precis! Usch, skulle aldrig trycka igenom ett smycke. Kan näst intill känna smärtan. Saken är ju dock den att jag precis har tagit hålet, så jag har automatiskt ett snäppet tjockare läksmycke i, så ska nog passa på att töja upp det lite på en gång när jag drar ut det :D

Hahah! Men i vissa bloggar så passar det. Jag kan till och med tycka att det ser lite mysigt ut, men inte i min. Där ska det vara totally smiley-fritt. Brukar råka skriva smileys i mina inlägg ibland och kommer på mig själv. "neheeeruu Nathalie!" och så suddar jag dem ;D
Smileys på papper är förövrigt bland det värsta som finns. Speciellt om man gör sådana med näsa. Du vet... :-)

Shit. Jag hade blivit galen om de ringt sådär. Vad jobbar du med nu? :)

2008-05-08 @ 21:47:23
URL: http://screamandshout.blogg.se
Postat av: Lilla Mamma

Mmmmm förstår inte riktigt hur du orkar

2008-05-08 @ 22:25:47

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0