Och så var det torsdag

Visningen gick bra...
Jag hann få undan bra innan de kom...
Såg sen att hallen där nere kunde ha dammsugits en gång till,
men 3 ggr fick räcka. Fattar inte hur det ALLTID kan komma
fram mer smuts, i samma sekund som man ställer undan
dammsugaren.

B jobbar. Han kommer hem ca kl 21..
Jag vill hem till mig och packa....
Men i nuläget måste jag välja...
Bli här och ha bensin så jag kan köra och jobba imorgon,
eller köra hem och inte komma till jobbet. *suck*

Hade egentligen velat ha med TV:n
och nåt att sitta på till barnen, hemifrån.
Vi ska ju till huset på lördag, när vi har vaknat.
Men eftersom jag som sagt, inte kan köra hem,
så får vi snällt nöja oss med det jag har tagit dit redan.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Jobbigt när du måste prioritera bensin i ditt läge.



Ha det fint!

2008-11-13 @ 17:45:18
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: Fru Tattoo

Hallå där, angående soc handläggare så rekomenderar jag dig att dokumentera allt som sägs. Ha en tjock bok och fråga "Har jag uppfattat dig rätt när du säger...." och skriv det i din bok så at du har alla möten och samtal på samma ställe. Ta namn på alla du pratar med och är du missnöjd säg att du ska ta kontakt med högre instans. Skriv ner det du vill säga, så att du säger det låter konkret och välformulerat. Ge gärna sochandläggaren pappet du skrivit.

Och dokumentera om du ditt ex gör saker som är dåliga. Men skriv inte "Han sa så här....." då kan du fastna i citatfällan och de går in och petar bland orden säg:"Jag uppfattade som att han sa så här"

Tänk på att du inte är tankeläsare, du vet inte hur personen mår eller tänker. Skriv ner vad du ser "Jag uppfattar det som att barnen mår dåligt, det baserar jag på att de gråter, inte kan sova osv"

Det finns säkert massor av dåliga handläggare, men det hjälper att vara välförberedd när man pratar med dem.

2008-11-13 @ 18:18:17
URL: http://www.tidningenhennes.se/blogg/?blog=6

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0