Äppelpajberoende?

Att det inte sprutar äppelpaj ur öronen på mig,
är ett smärre mirakel.
Men det är ju såååååååå gott....
Doften av kanel.. smaken av kanel...
Pajdegen, blandad med vaniljsås och kaneltäckta äppelskivor.
Jaja.. Sen gillar jag det söta också, det ska jag inte förneka.

Men väninnans man, han som bjöd på mat igår,
föreslog att jag skulle göra äppelmos,
lägga det på nygräddade pannkakor, och ta kanel på det.
Han säger att det är en smaksensation...
Så jag får nog prova det med.
Har aldrig gjort äppelmos förut,
så jag får väl leta upp ett recept på nätet.

Kommentarer
Postat av: ullrika

det är nog bara att koka äpplena tror jag. med lite vatten. och kanske socker?

2008-10-18 @ 00:50:35
URL: http://akirllu.blogg.se/

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0