GAH!!

Det är söndag...
Jag har varit och handlat.
När jag kom hem, kom jag på att jag glömt köpa en liten sak.
Liten och kostar ca 3 kronor, men om jag ska laga planerad middag,
är är den ett måste. Nämligen jäst.

Vi har en mack 300 meter bort.
De säljer inte jäst.
Vi har en ICAaffär, 1,7 km bort.
De har stängt på söndagar.
Nu måste jag alltså köra en sträcka på nästan 2 min för 2 pkt jäst.

En liten variant av tröst, är att när jag kom hem,
såg jag att B hade rensat hela dryckesförrådet , utan att tala om det för mig,
när han och hans barn drog iväg imorse.
Så här finns varken bubbelvatten eller läsk,
så det behöver också införskaffas.

Ibland suger det getpung att bo på landet.

Kommentarer
Postat av: Anna

Och ibland är det alldeles, alldeles underbart! :)

2009-05-17 @ 23:07:15
URL: http://thekattmat.blogg.se/

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0