=0)

Idag blev jag påmind om varför jag har tyckt det var så kul att jobba inom vården.
Det har varit massor med skratt.
Massor med prat.
Pyssel med dukning och mat.
Lite disk och lite av varje.

Min handledare var ledig idag.
Inget ont om henne, men det bidrog helt klart.
För hur det än är, så blir man rätt handlingsförlamad,
när man vet att någon står och kollar en.

Och det har varit så mycket positivt idag.
En personal sa t.ex att det var så skönt att jag var erfaren,
för det behövdes en personal till, under ett tillfälle,
när det körde ihop sig ordentligt.
Men hon visste att hon kunde lugnt gå och fixa upp situationen,
eftersom hon visste att den andra hade mig till hjälp och att jag vet vad jag gör.
Kändes mycket bra att höra.

Hon tyckte lite senare, att jag skulle söka som timanställd där,
eftersom jag fungerar så bra där och de gamla tycker om mig.

Vid ett tillfälle,
var där en boende med en fråga, som gick rakt förbi
ordinarie personal och bort till mig för att ställa frågan.

Och en annan kallade in mig på rummet tre ggr efter att jag hade
lagt den för natten, bara för att försäkra sig om att jag kommer tillbaka
en annan dag.

Det hände fler såna saker, så jag känner mig helt upprymd och lycklig.

En av de sista sakerna jag fick höra idag,
var att det märks
att de gamla tycker om mig och söker kontakt med mig.

Happy, happy, joy, joy =0)

Kommentarer
Postat av: Njorun

om du tycker om det, och de tycker om dig.. då är det ju ment to be!! :)

2009-10-27 @ 21:02:17
URL: http://njorun.blogg.se/
Postat av: EgoElin

Du är så duuuuuuuuuuuktig :D

2009-11-01 @ 15:19:30
URL: http://egoelin.blogg.se/
Postat av: carro

Hejsan! =)



Du var med och tyckte till i debatten "när blev fest synonymt med liv?". Jag har väldigt spännande nyhetet att berätta till dig och alla andra som deltog! Inom de närmsta dagarna kommer Ni få reda på precis vad det rör sig om men jag kan redan nu avslöja att debatten blev mycket större än vad jag förväntade mig från början och detta är enbart tack vare Er fina läsare. Jag vill inte avslöja allt för mycket men jag kan säga såhär: Inom en snar framtid kommer inlägget jag skrev - och den fantastiska responsen jag fick av er, att uppmärksammas i media.



Att vi verkligen kan påverka mer än vad vi tror är något jag lärt mig av detta. Ensam är stark - men tillsammans är vi tusen gånger starkare!

2009-11-02 @ 22:37:23
URL: http://rosetty.blogg.se/

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0